کد خبر: 862855
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: پرداخت هشت هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صاحبان صنایع این استان تا پایان امسال هدفگذاری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: پرداخت هشت هزار و 630 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به صاحبان صنایع این استان تا پایان امسال هدفگذاری شد.

ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در نشست هماهنگی طرح رونق تولید استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: این تسهیلات در سه بخش سرمایه در گردش، تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام و تسهیلات بازسازی و نوسازی تحهیزات و عوامل تولید به متقاضیان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده سه هزار و 906 میلیارد ریال از این تسهیلات به سرمایه در گردش واحد های تولیدی، یک هزار و 924 میلیارد ریال برای تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام و 2 هزار و 800 میلیارد ریال نیز برای بازسازی و نوسازی عوامل تولید در نظر گرفته شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: شهرستان اراک با 2 هزار و 139 میلیارد ریال بیشترین و شهرستان خنداب با 46 میلیارد ریال کمترین تسهیلات رونق تولید را در سال جاری دریافت می کنند.
افشون بیان کرد: میزان تسهیلات پرداختی بر اساس نیاز واقعی و تایید کارگروه استانی برای بنگاه های کوچک تا سقف 10میلیارد ریال، بنگاه های متوسط تا سقف 30 میلیارد ریال و برای طرح های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز تا سقف 20 میلیارد ریال است.
وی ادامه داد: کارگاه هایی که از لحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریتی، ارزش افزوده بالا، صادرات محوری، برخورداری از توان اشتغالزایی بالا و جذب بازار ظرفیت های کافی را داشته باشند، نسبت به دیگر گارگاه ها در پرداخت تسهیلات رونق تولید اولویت دارند.
افشون گفت: مدت زمان بازپرداخت سرمایه ثابت و طرح های نیمه تمام نیز پنج سال در نظر گرفته شده است و متقاضیان باید با دریافت تسهیلات مذکور نسبت به تکمیل و راه اندازی صنایع خود تا پایان امسال اقدام و افزایش تولید و اشتغال حاصل از این تسهیلات نیز مشهود باشد.
افشون عملکرد سال گذشته بانک های خصوصی در پرداخت تسهیلات رونق تولید به صنایع استان را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: این موسسات مالی بخش خصوصی هنگام بروز مشکلات و تجمع های مردمی به استانداری پناه می برند اما در پرداخت تسهیلات رونق تولید کمترین همکاری را داشته اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار