کد خبر: 862850
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
در گرماگرم گمانه‌زني‌ها پيرامون حضور چهره‌هاي جديد در مناصب گوناگون دولتي و در سطح هيئت وزيران، برخي مديران فعلي نيز به تكاپو افتاده و...
«در گرماگرم گمانه‌زني‌ها پيرامون حضور چهره‌هاي جديد در مناصب گوناگون دولتي و در سطح هيئت وزيران، برخي مديران فعلي نيز به تكاپو افتاده و به ميز و صندلي خود چنگ مي‌زنند تا همچنان بر مسند قدرت باقي بمانند... » اين تعبير از يك روزنامه منتقد دولت نيست؛ بلكه اين روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب يزد است كه مديران روحاني را به چنگ انداختن بر ميز و صندلي خود متهم مي‌كند. روزنامه‌اي كه در دعواي اين روزهاي عارف و دولتي‌ها خيلي جدي طرف عارف را گرفته است. آفتاب يزد در بخشي از اين گزارش با متهم‌كردن تيم اطلاع‌رساني دولت به كم‌كاري، پرويز اسماعيلي و حسام الدين آشنا را مقصر مي‌داند. آفتاب يزد در ادامه با تأييد ضمني ناراحتي حنجره حسن روحاني، حسام آشنا را مقصر اين بيماري معرفي مي‌كند: «آشنا يكي از مسببان فشل بودن تيم اطلاع‌رساني دولت بوده است كه به واسطه اين ضعف اين روزها حسن روحاني با آسيب‌ديدگي حنجره روبه‌رو است، چرا كه به دليل ناكارآمدي تيم رسانه‌اي‌اش خود مجبور به انعكاس دستاوردهايش در ايام انتخابات شد.»
 
كم كاري‌هاي دولت و خالي بودن ليست دستاوردهاي آن باعث شده تا برخي حاميان روحاني تيم اطلاع رساني دولت را مقصر بدانند. در حالي كه حاميان عصباني دولت بايد مشكل را در جاي ديگري جست‌وجو كنند؛ وقتي دستاوردي وجود ندارد، چه چيزي بايد اطلاع رساني شود؟!
  ***
فریدون را وقت گل نی بگیرید!
«اگر حسين فريدون مرتكب اقدام خلاف قانون شده، چرا اكنون بايد اعمال قانون شود؟ اقدامات سلسله‌اي عليه روحاني به منظور فشار بر منتخب مردم در تصميمات حساس هفته‌هاي آينده است تا شايد آنها نيز از اين طريق سهمي در دولت آينده داشته باشند.» اينها جملاتي از شهربانو اماني، فعال اصلاح‌طلب است كه دستگيري حسين فريدون را به دليل فشار بر روحاني براي سهم‌خواهي در كابينه مي‌داند؛ بي آنكه اتهامات وارده بر فريدون را رد كند! نوبخت، سخنگوي دولت نيز اشاره‌اي به همين موضوع دارد و مي‌گويد: «هيچ فشاري از سوي هيچ جرياني به رئيس‌جمهور موثر نخواهد بود و ايشان كار خودشان را انجام خواهند داد. اين مسائلي كه اشاره كرديد (بازداشت حسين فريدون) باعث نخواهد شد كه آقاي دكتر روحاني از اراده‌اي كه دارند، برگردند.»
 
اگر فريدون را قبل از انتخابات دستگير مي‌كردند، گفته مي‌شد براي تأثير‌گذاري بر انتخابات و تبليغ منفي عليه روحاني است. حالا كه دو ماه از انتخابات مي‌گذرد، مي‌گويند براي سهم‌خواهي از كابينه است. لابد اگر بعد از تشكيل دولت جديد بود، گفته مي‌شد كه مي‌خواهند دولت جديد را زمين بزنند. پس وقت رسيدگي به اتهامات حسين فريدون چه زماني خواهد بود؟ نكند منظور اصلاح طلبان وقت گل ني است؟!
 
 ***
خبرهاي نگران‌كننده از تيم اقتصادي دولت جديد
در ازدحام جنگ و جدل‌هاي اصلاح‌طلبان با يكديگر بر سر چينش كابينه و انتخاب شهردار پايتخت، الياس حضرتي، نماينده ليست اميد در توئيتي مي‌نويسد: «اخبار خوب و خوشايندى از بستن ليست كابينه به‌گوش نمى‌رسد مخصوصا در تيم اقتصادي. اميدوارم اين اخبار درست نباشد.»
 
محمدرضا پورابراهيمي، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس هم همين نگراني را دارد و گفته «خبرهايي از تثبيت بعضي از مديران و وزراي اقتصادي و پيشنهادات بعضي از افراد كه مي‌خواهند جايگزين شوند، شنيده مي‌شود كه ما را نسبت به وضعيت آينده كشور نگران مي‌كند. دولت تلاش دارد افرادي را كه در تيم اقتصادي ضعيف عمل كرده‌اند حفظ كند و گزينه‌هاي پيشنهادي نيز ضعيف‌تر و ناهماهنگ‌تر از مديران قبلي هستند. دولت قصد دارد افراد دوتابعيتي را براي وزارتخانه‌ها معرفي كند؛ كسي كه زير پرچم كشور ديگري سوگند ياد كرده است، چگونه مي‌خواهد به نظام و انقلاب پايبند باشد. همچنين خبرهايي رسيده كه افرادي كه سال‌ها اقامت كشورهاي ديگر را داشته يا  دارند، مي‌خواهند براي كابينه معرفي شوند.»
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
جمشید رفیقایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
اوضاع کشور، رفتار دولتمردان و ناشیگری، هرج و مرج،فساد،کندی،و ضعف شدید آنها نصبت به مصاﺋب وحوادثی که در کشور در جریانست و از طرف دیگر اوضاع فاجعه بار اقتصادی ،شباهت بسیاری با اوضاع اواخر"قاجار"را نشان میدهد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۸
0
0
انشااله از این درد حنجره رهانشود تاشاید چند روزی التهاب از این مملکت دورباشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
اصلاح طلبان و روحانی باید آقای اشنا را بغرستند پیش شعبده بازیهای بین المللی مثل دیوید کاپرفیلد تا به کمک شعبده بتوانند دستان خالی دولت را پر نشان دهند......دستان دولت نه تنها پر نیست که حتی خالی تر از خالی است ، انوقت خالی میشد گفت که این کارها ی ضد منافع ملی و اقتصادی از قبیل ....... در کارنامه مفتضح دولت نبود و.......اصلاح‌طلبان فرار به جلو ودست پیش گرفتن شگرد اصلیشان است تا بدینوسیله وانمود والقا کنند که آره دولت دست آورد داشته ولی تیم اطلاع رسانی دولت و مشاوران ان ضعیفن که نمیتونن این دست آوردها را به مردم ارائه بدن و.....در صورتی که دولت از دست خالی بودن رفته بدنبال تصرف دستاورد های دیگران و شریک قرار دادن خود در ان دستاوردها.........دولتی که از دست خالی بودن دنبال هوچی گری و انحراف افکار عمومی با حاشیه سازی ها و........روی میاورد دست آوردش کجا بود که............... اگه کمترین دست اوردی بود اینان از کاه کوه میساختند و ....... همین برجام بی خاصیتو با ان همه افتضاحات بزک کردندو .......به خورد مردم دارند ، پس این که هیچ را اینطور بزرگ میکنن و ...... پس مطمئن باشید اگه کوچکترین دست اورد بدید بخوری داشتند ایا حتی ادعای خدایی هم می‌کردند تا گوش فلک را کر کنند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار