کد خبر: 862830
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رئيس سازمان صداوسيما بر حفظ استقلال و مرجعيت رسانه ملي و بر حمايت از اين رسانه براي مقابله با جنگ نرم و هجمه‌هاي فرهنگي تأكيد كردند.
اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رئيس سازمان صداوسيما با تأكيد بر حفظ استقلال و مرجعيت رسانه ملي افزودند: رسانه ملي مركز قدرت مقابله با جنگ نرم است و براي پاسخ به‌هنگام به هجمه‌هاي فرهنگي بايد مجهز و به روز باشد. نمايندگان مجلس همچنين پيگيري وعده‌هاي فرهنگي مجلس و دولت از سوي رسانه ملي را خواستار شدند و افزودند: صداوسيما باب نقد در حوزه‌هاي مختلف به خصوص موضوعات فرهنگي را باز كند و با استمرار برنامه‌هايي نظير «مناظره» بدون توجه به فشار‌ها به نقش مطالبه‌گري خود بپردازد. وكلاي ملت همچنين با اشاره به برخي نقاط ضعف فرهنگي جامعه، تمركز بيشتر رسانه ملي در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازي و مشاركت با ديگر دستگاه‌هاي فرهنگي كشور را خواستار شدند. اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس ضمن قدرداني از عملكرد رسانه ملي در عرصه انتخابات گفتند: حضور حماسي مردم در پاي صندوق‌هاي رأي حاصل تلاش شبانه روزي و بيانگر اثرگذاري رسانه ملي بود. نمايندگان مجلس تعامل رسانه ملي با شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما را مطلوب برشمردند و از ارتباط تنگاتنگ دوره جديد مديريتي سازمان قدرداني كردند.
 
توجه بيشتر به كيفيت در برنامه‌سازي و توليد سريال‌هاي جذاب، حفظ روحيه انقلابي و ترويج فرهنگ جهادي، ارائه تصوير زندگي واقعي مردم در سريال‌ها، ترويج تفكر همگرايي قوا، ارائه خبر همراه با تحليل، تعامل دوسويه با مخاطبان و پرهيز از نگاه يكسويه، توليد برنامه‌هاي شاد با هدف حفظ نشاط جامعه با رعايت حدود شرعي، پرداختن به موضوعات حجاب و عفاف و پيشنهاد تأسيس شبكه گردشگري و توريسم با هدف معرفي هويت و شناخت ايران، از ديگر موضوعاتي بود كه اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس در اين ديدار به آنها اشاره كردند. رئيس رسانه ملي نيز در اين ديدار بر تعامل هرچه بيشتر رسانه ملي و كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد و گفت: رسانه ملي با قدرت در برابر تهاجم فرهنگي رسانه‌اي دشمنان ايستاده و از هويت فرهنگي ملت ايران دفاع مي‌كند و همانطور كه تاكنون براي فعال‌سازي دستگا‌ه‌ها و نهادهاي فرهنگي كشور اقدام كرده، آماده همكاري بيشتر در اين زمينه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار