کد خبر: 862827
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
رئيس كميته امداد اعلام كرد: سختگيري ما در مورد برخي از تخلفات به اين دليل است كه اجازه نمي‌دهيم شأن كميته امداد مخدوش شود، سيد پرويز فتاح در همايش آموزشي و توان‌افزايي مديران نظارت و رسيدگي به شكايات سراسر كشور با بيان اينكه علت سختگيري ما در مورد برخي از تخلفات به اين دليل است كه اجازه نمي‌دهيم شأن كميته امداد مخدوش شود، گفت: برخورد نادرست همكاران و مددكاران با مددجويان تخلف محسوب مي‌شود و در صورت مشاهده حتماً برخورد خواهد شد.
 
وي با تأكيد بر اينكه همه ما بايد نسبت به نظارت، بازرسي و حراست از كميته امداد حساس باشيم، افزود: با توجه به مردمي بودن اين نهاد، مردم هم انتظارشان از ما همين است و به همين دليل بايد در برابر تخلفات برخورد قاطع داشته باشيم.
 
فتاح با تأكيد بر بررسي و صحت‌سنجي آمارهاي ارائه شده در زمينه درآمدهاي عمومي كميته امداد گفت: با توجه به اينكه 25 درصد از منابع كميته امداد از طريق مشاركت‌هاي مردمي در طرح‌هايي از جمله زكات فطريه، صدقات، كمك‌هاي مردمي در جشن‌هاي مختلف، طرح اكرام ايتام و محسنين تأمين مي‌شود، نظارت بر آمار عملكرد حوزه‌هاي اجرايي و بررسي صحت آماري، امري ضروري است.
 
وي با بيان اينكه مديران حوزه نظارت و بازرسي، بازوي اجرايي مديران كل در استان‌ها هستند، بر لزوم اتفاق نظر و همكاري نزديك ميان آنان تأكيد كرد و افزود:كاهش تخلفات اداري در كميته امداد از نقاط مثبت عملكرد حوزه نظارت و بازرسي است كه بر اين اساس نياز است مدت رسيدگي به تخلفات با كمترين زمان ممكن انجام شود و امور نيمه تمام در سال جاري در اولويت قرار گيرد.
 
فتاح با تأكيد بر استمرار بازديدهاي مددجويي براي رسيدگي بيشتر به مددجويان مناطق محروم و دوردست تصريح كرد: روابط مديران و حوزه‌هاي ستادي با مددجو يك اصل است. مديران كميته امداد بايد بازديدهاي مددجويي را در اولويت كار خود قرار دهند تا نسبت به وضعيت مددجويان در اين مناطق اطلاعات كافي داشته باشند و براي حل مشكلات اين افراد به فوريت اقدام كنند.
 
رئيس كميته امداد با تأكيد بر اينكه رفتارهاي فردي و مديريتي مسئولان كميته امداد بايد مطابق با الگوهاي اسلامي باشد، پديده محافظه‌كاري و كتمان مسائل مهم را غير‌قابل قبول و بر لزوم ساده‌زيستي، شفافيت و صداقت در رفتارهاي فردي تأكيد كرد و افزود: بازخورد نظرات ديگران نسبت به كميته امداد در ارائه گزارش‌ها مهم و ضروري است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار