کد خبر: 862823
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
محمدباقر قاليباف در آيين افتتاح و بهره‌برداري از 88 پروژه در منطقه 19 اظهاركرد: در زمان اجراي برنامه وقتي كه گذشته را مرور مي‌كردم، متوجه شدم كه 12 سال قبل و در روزهاي آغازين كارم در شهرداري تهران كارهاي جهادي را از منطقه 19 شروع كردم و حالا كه در روزهاي آخر انجام وظيفه و خدمت در شهرداري هستم به طور كاملاً اتفاقي برنامه‌ها براي حضور در همين منطقه رقم خورد. البته اين موضوع را به فال نيك مي‌گيرم و خداوند بزرگ را شاكرم كه يكي از مصاديق رويكردي شهرداري در 12 سال گذشته در همين منطقه ظهور كرد.
 
وي گفت: در حقيقت رويكرد اجتماعي و محله‌محوري در محلات موجب شد كه امروز خيلي ساده و راحت بگوييم منطقه 19و 14 محله دارد. شهردار تهران با بيان اينكه خدارا شاكريم كه هرگز پابرهنگان و آنهايي را كه روزهاي سخت انقلاب و دفاع مقدس هم نان‌آور خانواده بودند و هم شيفت جبهه خود را مي‌رفتند؛ فراموش نكرده‌ايم، افزود: حضور بالغ بر 500 شهيد در منطقه 19 نشان از وفاداري به نظام و انقلاب توسط مردم اين منطقه دارد. ما هرگز نتوانستيم آنطور كه بايد و شايد پاسخگوي آن همه محبت باشيم، اما خدا را شكر مي‌كنم كه هيچگاه از اين افراد غفلت نكرديم يا آنها را به فراموشي نسپرديم. ممكن است بضاعت ما كم بوده باشد، اما ما تمام بضاعتمان را پاي كار آورديم و تلاش كرديم آنطور كه وعده داديم فاصله شمال و جنوب افزايش پيدا نكند. امروز نه‌تنها اين فاصله افزايش پيدا نكرد، بلكه شاهد كاهش آن هم بوده‌ايم.  وي با تأكيد بر تحولات در محلات منطقه 19 طي 12 سال اخير تصريح كرد: در گذشته شوراياري‌ها نبودند و سراي‌محله‌اي وجود نداشت، اما امروز در بازديدم از محلات يكي از شهروندان عزيز از ما درخواست مجموعه آبي و استخر را داشت. اين در حالي است كه 10 سال قبل خواسته‌اي براي استخر و چنين مجموعه‌هايي نبود. اصلاً مردم چنين توقعي در ذهن نداشتند كه از شهرداري چنين تقاضايي بكنند.
 
قاليباف با بيان اينكه طي سال‌هاي اخير توانسته‌ايم بخشي از مشكلات را كاهش دهيم و موضوعات را در منطقه 19 حل و فصل كنيم، تأكيد كرد: البته هنوز مشكلاتي در اين منطقه در حوزه مدرسه و درمان وجود دارد. بر اين اساس يكي از اقداماتي كه در برنامه ما، وزارت بهداشت و كميسيون ماده 5 است، احداث يكي از بزرگ‌ترين بيمارستان‌هاي تهران در منطقه 19 است تا از اين طريق بخشي از مشكلات مردم كه مربوط به حوزه درمان است، حل شود.
وي با اشاره به بهره‌برداري همزمان از 7 ايستگاه آتش‌نشاني گفت: جا دارد از شهداي دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهداي آتش‌نشان خصوصا شهداي حادثه پلاسكو ياد كنيم. امروز كه اينجا ايستاده‌ايم مي‌دانيم كه در دو كشور پيشرفته دنيا حادثه آتش‌سوزي اتفاق افتاد و مردم ديدند كه چگونه آن كشورها مسئله را مديريت كردند. اينجاست كه عظمت شهداي آتش‌نشان حادثه پلاسكو مشخص مي‌شود؛ افرادي كه در شلوغ‌ترين نقطه تهران با عمليات درست و با گذشتن از جان خود تلاش كردند تا از تخليه ساختمان مطمئن شوند. امروز عظمت كار آنان بيشتر مشخص شد و مردم متوجه شدند در روزهاي سخت چه كساني به جاي كمك چه زخم زبان‌ها كه نزدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار