کد خبر: 862814
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
رئيس سازمان جنگل‌ها اعلام كرد
رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري اعلام كرد: در برنامه ششم توسعه اجراي طرح تنفس جنگل‌ و توقف هرگونه بهره‌برداري از آن سه ساله پيش‌بيني شده بود اما با توجه به تأكيد وزير كشاورزي اين طرح تا پايان امسال به صورت كامل اجرايي مي‌شود و از سال آينده هيچ‌گونه بهره‌برداري از جنگل‌هاي شمال كشور به مدت پنج تا 10 سال صورت نمي‌گيرد.
 
خداكرم جلالي معاون وزير جهاد كشاورزي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: با توجه به دستور وزير جهاد كشاورزي طرح توقف بهره‌برداري از جنگل‌ها همان طرح تنفس به صورت كامل تا پايان امسال اجرايي مي‌شود به گونه‌اي كه در هرماه با توافقات و مذاكراتي كه با مجريان طرح‌هاي جنگلداري داشته‌ايم بخشي از بهره‌برداري متوقف خواهد شد و از سال آينده هيچ‌گونه بهره‌‌برداري صورت نخواهد گرفت، در حالي كه برنامه ششم توسعه براي اجراي اين طرح سه سال زمان قائل شده بود.
 
وي با بيان اينكه طرح تنفس جنگل‌هاي شمال پنج تا 10 ساله خواهد بود، افزود: طرح‌هاي جنگلداري و بهره‌برداري از آن در سال‌هاي دولت يازدهم تنها مختص درختان افتاده، شكسته شده و آفت زده بود كه از سال آينده حتي اين درختان هم قطع نشده و مورد بهره‌برداري قرار نمي‌گيرند.
 
رئيس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري ادامه داد: با توقف طرح‌هاي جنگلداري و بهره‌برداري از جنگل هر يك از مجريان اين طرح‌ها كه از عملكرد آنها رضايت داشته‌ايم مورد ارزيابي و شناسايي قرار خواهند گرفت و پس از آن طرح‌هاي جديد جنگل‌داري كه شامل حفاظت و مديريت جنگل است را به آنها واگذار خواهيم كرد و در واقع طرح‌هاي جايگزين را به آنها واگذار خواهيم كرد.
 
جلالي در پاسخ به اين سؤال كه در طرح تنفس جنگل زراعت چوب نيز متوقف مي‌شود، اظهار كرد: طرح‌هاي مربوط به برداشت چوب متوقف نمي‌شوند و در قالب برنامه ششم توسعه پيش‌بيني كرده‌ايم تا زراعت چوب تا ۷۵ هزار هكتار توسعه پيدا كند كه اميدواريم با طرح‌هاي زراعت چوب كوپني مي‌توان نياز كشور به چوب را تأمين کرد.
وي گفت: در سال‌هاي گذشته ۵۰۰ هزار مترمكعب برداشت چوب در طرح‌هاي جنگلداري و بهره‌‌برداري از جنگل به صورت سالانه صورت مي‌گرفت كه اين طرح‌ تنها مختص درختان افتاده و آفت زده بود، اما بهره‌برداري در همين حد نيز تا پايان امسال متوقف مي‌شود و در سال جاري نيز هيچ‌گونه پروانه بهره‌برداري جديدي از جنگل‌ها صادر نخواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار