کد خبر: 862804
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مأموران قلابي اعتراف كردند
دو مرد كه با پوشيدن لباس پليس خودروي رانندگان را متوقف و آن را سرقت مي‌كردند، مدعي‌اند كه ترساندن مردم برايشان ايجاد هيجان مي‌كرد.
به گزارش خبرنگار ما، سحرگاه چهاردهم تيرماه بود كه راننده يك خودروي پورشه وارد كلانتري 101 تجريش شد و گفت، دو پليس قلابي كه سوار يك موتور هوندا 125 بودند، قصد سرقت ماشين او را داشتند. او توضيح داد: سوار بر خودرو در حال عبور از خيابان الهيه بودم كه گشت موتوري پليس من را متوقف كرد. راننده لباس شخصي به تن داشت، اما ترك‌نشين لباس پليس داشت. مأمور پليس از من درخواست مدارك كرد كه به او تحويل دادم. او از من خواست پياده شوم كه علت را سؤال كردم، اما جوابي نداد و خواست پياده شوم. من به حرفش توجه نكردم. مردي كه همراهش بود، از موتور پياده شد و پلاك ماشينم را كند تا من را مجبور كند پياده شوم. همان لحظه با پليس 110 تماس گرفتم. آنها وقتي فهميدند كه با پليس تماس گرفته‌ام به سرعت سوار موتورشان شدند و فرار كردند.
 
فهميدم كه مأموران قلابي بودند و قصد سرقت داشتند، به خاطر همين به اينجا آمدم تا گزارش بدهم.  بعد از مطرح شدن شكايت، پرونده به دستور قاضي به اداره پنجم پليس آگاهي تهران فرستاده شد. بررسي‌ها در جريان بود كه يك روز بعد گزارش‌هاي مشابهي در مناطق تجريش، الهيه، گاندي و نياوران به پليس اعلام شد. يكي از شاكيان مالك يك موتور 250 سي‌سي بود كه مأموران قلابي موتورش را سرقت كرده بودند. او گفت: حوالي ميدان تجريش در حال عبور بودم كه گشت موتور پليس راهم را سد كرد. راننده لباس شخصي داشت، اما ترك‌نشين لباس پليس به تن داشت.
 
درخواست مدارك كردند كه به آنها دادم. مردي كه لباس پليس به تن داشت، من را پياده كرد و گفت كه موتورم توقيف است و بايد به كلانتري بروم. آنها با موتورها از محل دور شدند و من وقتي به كلانتري رفتم، متوجه شدم كه مأموران قلابي بوده و موتورم را سرقت كرده‌اند. گشت‌زني‌هاي دو مأمور قلابي تا ساعت2 بيستم تيرماه ادامه داشت. آن روز مأموران كلانتري 118 ستارخان مشغول گشت‌زني بودند كه دو مأمور قلابي را سوار بر موتور شناسايي و آنها را بازداشت كردند. شاكيان وقتي با دو متهم مواجه شدند، آنها را شناسايي كردند. هاشم 26 ساله و سعيد 24 ساله كه چاره‌اي جز اقرار نداشتند، به جرمشان اعتراف كردند. آنها گفتند وقتي خودروها را متوقف مي‌كرديم و راننده‌ها از ما مي‌ترسيدند، از لحاظ رواني نسبت به افراد احساس برتري پيدا مي‌كرديم و از اين حالت لذت مي‌برديم.
پس از سرقت نيز وسايط نقليه را در همان محدوده سرقت رها مي‌كرديم. سرهنگ كارآگاه داوود فـرد، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: تحقيقات بيشتر از دو متهم در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ در جريان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار