کد خبر: 862767
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
شايد دقت نظر يا سرعت عمل ما در اجراي مفاد برجام پايين بوده يا طرف مقابل هوشمندانه‌تر از ما عمل كرده است.
اسدالله عباسي در گفت و گو با خانه ملت، گفت:اصل برجام سند خوب و مناسبي بود چراكه فضايي ايجاد كرد تا با كشورهاي مختلف ارتباط برقرار كنيم و در عرصه‌هاي بين‌المللي حضوري پررنگ و شاخص داشته باشيم.
 نماينده مردم رودسر و املش در مجلس دهم شوراي اسلامي ادامه داد: در جريان اجراي برجام، ايران به خوبي تعهدات خود را اجرايي كرد كه به تأييد نهادها و سازمان‌هاي بين‌المللي نيز رسيد اما زماني كه نوبت به اجراي تعهدات كشورهاي گروه 1+5 رسيد، شاهد بدعهدي و كارشكني بوديم.
وي گفت: آنها در جريان اجراي برجام كشورهاي مقابل تنها به تعهداتي پايبند هستند كه منافع خودشان در آن تعريف شده باشد، حتي اگر امتيازي به ايران مي‌دهند از جمله فروش هواپيماها به اين فكر مي‌كنند كه با اين كار چه منفعت مادي نصيب‌شان مي‌شود، وگرنه تعهداتي كه منافع يك‌طرفه دارد را اجرايي نمي‌كنند. اين نماينده مجلس افزود: هنوز شاهد جذب سرمايه‌هاي خارجي مناسب در كشور نيستيم و همچنان با مشكل ارتباط بانكي مواجه هستيم، بسياري از كشور با وجود اينكه معاملاتي با ما دارند اما از آنجايي كه ايران از معاملات به دلار منع شده است، منابع مادي را در اختيارمان قرار نمي‌دهند و از زير پرداخت بدهي‌هايشان شانه خالي مي‌كنند.
عباسي تأكيد كرد: اين كشورها حتي حاضر نيستند بدهي ايران را به يورو پرداخت كنند چراكه به شدت از جريمه‌هاي امريكا و تحريم‌هاي اين كشور مي‌ترسند، به اين جهت بايد گفت برجام نتوانست شرايط اقتصادي را براي ايران در فضاي بين‌المللي بهبود چشمگيري دهد. وي اظهار داشت: شايد دقت نظر يا سرعت عمل ما در اجراي مفاد برجام پايين بوده يا طرف مقابل هوشمندانه‌تر از ما عمل كرده است، انتظار اين بود در دشمن‌شناسي دقيق‌تر عمل و به تناسب دشمن و طرف مقابل با آن رفتار مي‌كرديم. عضو فراكسيون نمايندگان ولايي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انتظار مي‌رود دولت دوازدهم مسير اجراي برجام را تصحيح كند، توصيه كرد: بحث توافق هسته‌اي باعث شد تا حدود زيادي توجه از كشورهاي همسايه خارج شود اما لازم است در دولت دوازدهم ديپلماسي منطقه و سفارتخانه‌ها در كشورهاي همسايه فعال‌تر شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار