کد خبر: 862765
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۵
امريكا به اين نتيجه رسيده‌ كه مي‌تواند هم برجام را بپذيرد و هم آن را نقض كند و الان هم اگر برجام را قبول كرده براي اين است كه مي‌بيند مسئولان ما نسبت به نقض برجام عكس‌العمل جدي ندارند.
فواد ايزدي عضو هيئت علمي دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران و كارشناس مسائل امريكا در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به مباحث اخيري كه در رابطه با تأييد برجام توسط ترامپ مطرح مي‌شود، گفت: برجام براي امريكايي‌ها توافق خوبي است و از اين جهت هم بعيد است كه بخواهند برجام را پاره كنند، ولي احساس مي‌كنند موظف نيستند آن بخش از برجام كه مربوط به آنهاست را اجرا كنند. وي ادامه داد: برجام براي امريكا الزام‌آور نبوده و از همان ابتدا هم «جان كري» به نمايندگان كنگره گفت كه برجام از نظر حقوقي براي امريكا الزام‌آور نيست، به همين دليل هم ايران به تعهداتش پايبند بوده ولي امريكا پايبند نبوده است.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: برخي در داخل كشور به صورت گسترده‌اي روي برجام سرمايه‌گذاري كردند و حالت آبرويي پيدا كرده است و هرچقدر هم برجام مشكل پيدا كند و طرف مقابل آن را نقض كند، اين افراد كه اكثراً از مسئولان هم هستند، عكس‌العمل واقعي و جدي را از خودشان نشان نخواهند داد.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: امريكايي‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه مي‌توانند برجام را بپذيرند و آن را هم نقض كنند و الان هم اگر برجام را قبول كرده‌اند براي اين است كه مي‌بينند مسئولان ما نسبت به نقض امريكايي‌ها در حد بيانيه و گفتار متوقف مي‌شوند و كار ديگري نخواهند كرد، به همين دليل طرف مقابل براي نقض برجام سخت تشويق مي‌شود.
عضو هيئت عملي دانشگاه تهران تصريح كرد: اين مسائل باعث مي‌شود كه اولاً ترامپ برجام را پاره نكند، دوماً امريكا به تعهداتش عمل نمي‌كند و سوماً با توجه به وضعيتي كه ما داخل كشور داريم اين نقض‌ها را ادامه مي‌دهند و در نهايت تحريم‌هاي گسترد‌ه‌تري هم عليه ايران اعمال مي‌كنند، همانطور كه خودشان هم گفته‌اند. وي گفت: هدف امريكايي‌ها سرنگوني جمهوري اسلامي ايران است و براي رسيدن به آن نياز دارند تحريم‌ها را بيشتر كنند و اين مسئله هم در دستور كنگره و هم در دستور دولت امريكاست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار