کد خبر: 862759
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹
فؤاد احمد عیاش یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز اظهار داشت: آمریکا شریک اصلی جنگ یمن است و تصمیم جنگ یمن و تشکیل ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی و مشارکت شماری از کشورها توسط واشنگتن اتخاذ شده است.
 مهر: یکی از اعضای دفتر سیاسی انصارالله یمن با اعلام اینکه این گروه شهر الحدیده را واگذار نخواهد کرد، گفت: آمریکا هدایتگر جنگ یمن است.

به گزارش اسپوتنیک، فؤاد احمد عیاش یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز اظهار داشت: آمریکا شریک اصلی جنگ یمن است و تصمیم جنگ یمن و تشکیل ائتلاف تجاوز به یمن به رهبری عربستان سعودی و مشارکت شماری از کشورها توسط واشنگتن اتخاذ شده است.

وی با بیان این مطلب افزود: جنگ یمن، آمریکایی- سعودی است و کنگره آمریکا مانع از مشارکت واشنگتن در جنگ نشد. آمریکا کشارکت لوجستیک در جنگ یمن دارد و عربستان سعودی و امارات را کمک تسلیحاتی می کند. آمریکا به خوبی می داند که مشارکت مستقیم نظامی به معنای هدر رفتن منابع مالی واشنگتن است.

این عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره نشست اخیر اتحادیه عرب در خصوص یمن و طرح اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن گفت: مجمع عمومی سازمان ملل متحد درصدد کنار گذاشتن ولد الشیخ از ماموریت حل بحران یمن است در نتیجه طرح وی پاسخی از سوی یمنی ها دریافت نخواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: گروه های یمنی از ابتدای بحران کشور مخالف مذاکره با اسماعیل ولد الشیخ بودند زیرا وی از ائتلاف تجاوز به یمن جانبداری می کند لذا طرح وی مورد قبول یمنی ها نخواهد بود.

عیاش اظهار داشت: طرحی که اسماعیل ولد الشیخ به اتحادیه عرب پیشنهاد کرده است مورد قبول انصارالله واقع نخواهد شد و این گروه با واگذاری شهر الحدیده در ازای حقوق و مزایا موافقت نخواهد کرد زیرا در صورت توافق، در آینده خواسته خواهد شد تا صنعاء نیز واگذار شود. ضمن اینکه الحدیده تنها شریان زندگی برای ملت یمن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار