کد خبر: 862751
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: تمام ظرفیت های قانون برنامه ششم توسعه در بخش ایثارگران باید با تعیین سازوکارهای مناسب به شکل مطلوبی اجرایی شود.
سردار محسن انصاری در یکصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای مشاورین وزرا در امور ایثارگران با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: این قانون پس از سیر مراحل ابلاغ، از اوایل اردیبهشت‌ماه لازم‌الاجرا شده است و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اجرای آن را در دستور کار قرار داده است و جلسات مستمری برای بررسی و اجرای آن در بنیاد برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه ظرفیت‌های خوبی برای ایثارگران وجود دارد و این ظرفیت‌ها باید به شکل مطلوبی به اجرا درآیند. البته در زمینه ایثارگران دستگاه‌های مختلف موظف به اجرای مواردی هستند، اما محوریت این اقدامات با بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در این راستا باید چند کار مهم انجام شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها داشتن شناخت کامل نسبت به این قانون و ابعاد آن است. همچنین باید مجریان و متصدیان اجرای این قانون، تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند و ایثارگران نیز باید با حقوق خود در این قانون آشنایی لازم و کافی را داشته باشند.
سردار انصاری افزود: بر اساس قانون، آئین‌نامه‌های مربوطه باید در مدت 6 ماه تهیه شوند و در تدوین این آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، باید سازوکار دقیق و اجرایی پیش‌بینی شود. از سوی دیگر باید بخش‌هایی از قانون که بار مالی خاصی در پی ندارند سریع‌تر در همه دستگاه‌ها اجرایی شوند و بار مالی بقیه مواد برآورد و به مراکز ذیربط جهت تأمین منعکس شود.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران در مسیر اجرای این قانون قرار گرفته است، افزود: بنیاد برابر ماده 74 قانون جامع خدمات‌رسانی موظف به ارائه گزارش پیشرفت به رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی است و در سال 1394 نخستین گزارش پیشرفت کار تهیه و برای این مقامات ارسال شده است. بنیاد علی رغم خلأ قانونی در همین مورد این اقدام را برای برنامه ششم اجرایی خواهد کرد.
قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صدور مجوز استخدام 11 هزار نفر در سطح دستگاه‌های کشور در سال 1396 گفت: بر اساس قانون اختصاص 25 درصد از ظرفیت استخدام‌ها به ایثارگران، 2700 نفر از ظرفیت استخدامی باید به ایثارگران اختصاص یابد و امیدواریم دستگاه‌هایی که سهمیه استخدامی را به دست آورده‌اند، همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

در ابتدای این جلسه نیز عبدالخالق حبیبی مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در امور ایثارگران به ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در حوزه ایثارگران پرداخت و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر رعایت کامل اختصاص جذب 25 درصد از سهمیه استخدامی به ایثارگران، 10 درصد سهمیه استخدامی نیز برای خانواده جانبازان بالاتر از 25 درصد اختصاص یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار