کد خبر: 862688
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان خبر داد
کانون کارفرمایان راهکاری برای جلوگیری از قراردادهای سفید امضاء وواحدهای زیر پله ای و یا اصناف ندارد وما قراردادهای سفید امضا را خلاف شرع و عرف می دانیم .

به گزارش جوان رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان درجمع اصحاب رسانه ،اظهارداشت: تشکلها و انجیوها می توانند تصمیم سازی کنند و این به معنای دخالت در کار دولت نیست بلکه هدف تصمیم گیری است.

عببدالوهاب سهل آبادی، گفت: متاسفانه در مواردی که تشکل ها باید تصمیم بگیرند مسئولان دستگاهها کمک نمی کنند و از نظر تشکل ها در راستای ارتقا امور وبرطرف کردن مشکلات استفاده نمی شود.

وی با اشاره به اینکه در کانون کارفرمایی از بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، شرکت های خدماتی و غیره حضور دارند، اذعان نمود: این کانون برای نخستین بار در کشور اقدام به صدور کارت کارفرمایی مطابق با یک اساسنامه و میثاق نامه کرده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از بندهای کارت های کارفرمایی تکریم کارگران است، تصریح کرد: در این کارت ها مواردی همچون تعداد کارگر و اختلافات کارگر و کارفرما مورد ارزیایی قرار می گیرد  و اگر اختلافی باشد کارفرما شامل حال کارت زرین نمی شود.

سهل آبادی با تاکید بر اینکه نمی خواهیم کارت کارفرمایی ابزاری برای وصول مالیات شود، گفت: البته ما به دنبال یک سری فرارهای مالیاتی هستیم و کسی که مالیات نمی دهد شامل حال کارت زرین خواهد شد.

وی به دیگر اقدامات این کانون در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: تاسیس انجمن های صنفی پزشکی برای اولین بار در ایران در کانون کارفرمایان استان اصفهان صورت گرفته است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان به مسائل جامعه کارگری اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه کارگرانی که چندین ماه حقوق نگرفته در شرایط روحی و مالی سختی هستند و کارفرمایان باید آنها را دریابند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در کشور ماشین آلات فرسوده کارخانجات است که امنیت کارگران را مختل کرده است.

وی خاطر نشان کرد انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان در مجموع عملکرد خوبی داشته و توانسته بسیاری از واحدهای کوچک را با دنیا مرتبط کندواین کانون در استان اصفهان ١١٠ انجمن تخصصی و همچنین ١٧٠ نماینده در هیات های حل اختلاف کارگری و کارفرمایی دارد که از سوی دیگر توانسته در اصلاح ساختار مشاغل سخت و زیان آور نقش داشته باشد.

سهل آبادی با اشاره به اینکه بیش از ٢٣ هزار نفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه بیکاری هستند، گفت: امسال حفظ اشتغال موجود برای ما در اولویت نخست قرار دارد و باید از واحدهای تولیدی موجود صیانت کنیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان استان اصفهان درخصوص قراردادهای سفید امضا که از سوی کارفرمایان به کارگران کارگاهها تحمیل می شود، گفت: ما قراردادهای سفید امضا را خلاف شرع و عرف می دانیم و واحدهای زیر پله ای و یا اصناف اقدام به قراردادهای سفید امضا می کنند و کانون کارفرمایان راهکاری برای جلوگیری از قراردادهای سفید امضا ندارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار