کد خبر: 862666
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی:
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان گفت : 65 درصد تفاهم نامه های 6 هزار و 500 میلیارد تومانی سرمایه گذاری بخش خصوصی در این استان در مرحله اجرایی قرار دارد.
امیر خلیلی خواه افزود : با نشست های متعدد با فعالان و سرمایه گذاران بخش خصوصی تعداد قابل توجهی از این تفاهم نامه اقتصادی امضا شده در سمنان به مرحله اجرا نزدیک شد که این امر رشد و توسعه اقتصادی در کوتاه مدت را به دنبال خواهد داشت.
در دولت تدبیر و امید 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی در استان سمنان منعقد شده است.
وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته با ارایه تسهیلات رونق تولید بیش از چهار هزار شغل در استان ایجاد شد و این برنامه های جامع و راهبردی در سال جاری نیز ادامه می یابد.
وی با اشاره به مشکلات زیر ساختی در نواحی و شهرک های صنعتی استان، اظهارداشت : در نواحی و شهرک های صنعتی استان، چالش ها و مشکلات فقطا به یک شکل نیست اما هم اکنون در شهرک صنعتی سمنان، گرمسار و ایوانکی چالش کم آبی وجود دارد که باید برای رفع این نقیصه اقدام کرد.
خلیلی خواه تصریح کرد : اگر به چشم انداز و افق سال یک هزار و 400 شمسی توجه شود، در میان مدت نیز تعداد دیگری از شهرک های صنعتی استان با کمبود آب مواجه خواهد شدکه بهتر است مسوولان مربوط از هم اکنون برای رفع این معضل اقدام کنند.
وی اضافه کرد : بیش از 60 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان در شهرک های صنعتی مستقر هستند و رفع چالش های این واحدهای تولیدی و تامین زیرساخت ها برای سرمایه گذاری های بدون ریسک مدنظر مسوولان استانی و کشوری قرار گیرد.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر