کد خبر: 862661
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
هشدار سرلشكر باقري به همردیف شمردن سپاه با گروه‌های تروریستی از سوی امريكا
قدرت موشکی ایران قابل مذاکره نیست
تحریم سپاه ريسك بزرگي براي امريكا و پايگاه‌هايش در منطقه استرئيس ستاد كل نيروهاي مسلح به امريكا در مورد هم‌رديف شمردن سپاه با گروه‌هاي تروريستي هشدار داد و آن را ريسك بزرگي براي این کشور و پايگاه‌ها و نيروهايش در منطقه دانست. سرلشكر پاسدار محمد باقري به تحريم‌هاي جديد امريكا عليه ايران هم اشاره كرد و آن را اشتباه محاسباتي اين كشور دانست؛ چه آنكه تحريم‌ها باعث قدرتمندي بيشتر مردم ايران مي‌شود و البته تأكيد كرد كه قدرت موشكي ما دفاعي است و هرگز قابل معامله و مذاكره در هيچ سطحي نيست. او در ادامه ضمن مخالفت با برگزاري همه‌پرسي در كردستان عراق و با اشاره به اختلافات اخير كشورهاي عربي با يكديگر، كشورهاي منطقه را به گفت‌و‌گو و مفاهمه دعوت كرد تا اختلافات منطقه‌اي بهانه دخالت بيشتر قدرت‌هاي فرامنطقه‌اي نشود.
    
لزوم آمادگي بيشتر براي مقابله با تهديدات به دليل شرايط منطقه
به گزارش تسنيم، سرلشكر پاسدار محمد باقري در همايش فرماندهان نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه در مشهد مقدس برگزار شد، با ارائه تحليلي از وضعيت و شرايط منطقه و جهان اظهار كرد: پيدايش تهديدات نوين امنيتي كه با طراحي و تلاش قدرت‌هاي استكباري و مرتجعين منطقه و غفلت و بي‌توجهي برخي همسايگان، جمهوري اسلامي را هدف قرار داده است و كشاندن تهديد به داخل ايران را دنبال مي‌كند، لزوم هوشمندي و آمادگي بيشتر براي مقابله و خنثي‌سازي آنها را مورد تأكيد حوزه دفاعي و امنيتي قرار مي‌دهد. رئيس ستادكل نيروهاي مسلح تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران با تمركز بر راهبرد ظرفيت‌سازي پيش‌رونده و متراكم دفاعي توانسته است با دفاع جانانه از مرزهاي كشور و جانفشاني مدافعان حرم و كمك به كشورهاي محور مقاومت در مقابله با تروريست‌هاي تكفيري، صحنه نبرد را به مناطق دوردست منتقل كند و امنيتي مثال‌زدني را براي مردم خود به ارمغان بياورد.
   
مخالفت با همه‌پرسي در كردستان عراق
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با اشاره به وضعيت منطقه جنوب غرب آسيا طرح موضوع برگزاري همه‌پرسي در كردستان عراق را سرآغازي بر پديد آمدن مشكلات و چالش‌هاي جديد در اين منطقه دانست و تأكيد كرد: اين موضوع به هيچ وجه قابل پذيرش همسايگان عراق نبوده و حفظ استقلال و يكپارچگي عراق به‌نفع تمام اقوام، مذاهب و بخش‌هاي مختلف اين سرزمين است.
  
توصيه ايران به اعراب گفت‌و‌گوست
عضو شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به بروز اختلاف و تنش بين برخي كشورهاي منطقه و ايجاد صف‌بندي و جبهه‌بندي‌هاي جديد ميان كشورهاي عربي گفت: توصيه جمهوري اسلامي ايران چه براي عراق و چه برخي اختلافات ديگر در حاشيه خليج‌فارس مفاهمه و گفت‌وگو در فضايي به‌دور از خشونت و دودستگي است. وي تأكيد كرد: منطقه كشش جنگ‌ها و تنش‌هاي ديگر را ندارد و قطعاً بروز هر درگيري جديد پاي بدخواهان و متجاوزان را به منطقه خواهد كشاند و اين در حالي است كه كشورهاي منطقه خود به‌خوبي ظرفيت لازم براي حل معضلات و اختلافات را دارا هستند و نياز به دخالت قدرت‌هاي سلطه‌گر فرامنطقه‌اي ندارند.
  
مقامات امريكايي عاقلانه‌تر و سنجيده‌تر در مورد ايران سخن بگويند
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با اشاره به تهديدات و سخنان اخير مقامات نظامي امريكايي كه با دخالت آشكار در امور داخلي كشورمان از ضرورت تغيير نظام در ايران سخن گفته‌اند، تصريح كرد: بحمدالله ملت ايران كه متحد و يكپارچه در سايه امنيت مثال‌زدني، انتخاباتي باشور و عظمت را برگزار كرد در يك امنيت، در يك نظام مردمسالار بر تصميم خود در دفاع از انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي محكم ايستاده است و اجازه دخالت در سرنوشت و امنيت كشورمان را به ديگران نمي‌دهد. سرلشكر باقري تأكيد كرد: مقامات امريكايي قدري عاقلانه‌تر، سنجيده‌تر و پخته‌تر نسبت به ديگر كشورها آن‌هم كشور مقتدري مانند ايران كه با سربلندي و صلابت برابر تمامي توطئه‌ها ايستادگي كرده صحبت كنند و بيش از اين با آبروي نداشته خود بازي نكنند.
   
قدرت موشكي ايران قابل مذاكره نيست
عضو شوراي عالي امنيت ملي طرح در دست اقدام مجامع قانوني امريكا براي اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران و به‌ويژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در زمره محاسبات غلط امريكايي‌ها نسبت به جمهوري اسلامي محسوب كرد و يادآور شد: ملت ايران همواره در برابر نظام سلطه و استكبار به‌ويژه امريكا ايستادگي كرده و روز به روز مقاوم‌تر شده است، لذا تحريم‌هاي بعدي نيز به فرصتي براي رشد و بالندگي و خوداتكايي و توجه به ظرفيت‌هاي بومي و دروني كشور بدل خواهد شد.
 
وي هشدار داد: هم‌رديف شمردن سپاه با گروه‌هاي تروريستي و جاري كردن تحريم‌هاي مشابه آنان براي سپاه ريسك بزرگي براي امريكا و پايگاه‌ها و نيروهاي مستقر آنها در منطقه است. رئيس ستادكل نيروهاي مسلح با اشاره به توصيه مجامع قانونگذاري امريكا براي در نظر گرفتن احتياط و عمق بيشتر نسبت به تصميم‌گيري در خصوص اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران تأكيد كرد: قدرت موشكي جمهوري اسلامي ايران دفاعي است و هرگز قابل معامله و مذاكره در هيچ سطحي نيست.
 
تقدير از نيروي زميني سپاه، از مأموريت‌هاي امنيتي در مرزها تا محروميت‌زدايي
سرلشكر باقري با قدرداني از نقش نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مقابله با تهديدات و برقراري امنيت در مناطق مرزي گفت: در شرايطي كه كشور با تهديدات فرامنطقه‌اي، جنگ‌هاي نيابتي منطقه‌اي و كوتاهي برخي همسايگان در كنترل وضعيت امنيتي مرزهاي مشترك مواجه است، نيروي زميني نقش ممتازي را عهده‌دار شده است و با استقبال از مأموريت‌ها، در كمال شجاعت، ابداع و ابتكار و خلاقيت، مجاهدانه نقش بي‌بديلي را در برقراري امنيت در شمال غرب و جنوب شرق و شمال شرق و جنوب غرب كشور ايفا كرده است.
 
وي با اشاره به فعاليت‌هاي بهداشتي، درماني و مردم‌ياري و محروميت‌زدايي نيروي زميني سپاه كه توأم با پرداختن به مأموريت‌هاي امنيتي در مناطق مرزي در دستور كار اين نيرو قرار دارد، خاطرنشان كرد: جاي جاي مناطق مرزي و محل استقرار نيروي زميني سپاه شاهد همت جهادي و انقلابي يگان‌هاي اين نيرو در راه‌اندازي بيمارستان‌هاي صحرايي مجهز و در تراز بيمارستان‌هاي شهري براي خدمت‌رساني و درمان رايگان مردم محروم و نيازمند است، به‌گونه‌اي كه هزاران عمل جراحي را در اين بيمارستان‌ها براي معالجه انجام داده است. كمك به ساخت مسكن روستايي، راه‌هاي روستايي، محروميت‌زدايي، اشتغال‌زايي و ديگر ابعاد خدمت‌رساني به مردم نشان از ايمان و اراده اين نيرو براي مجاهدت در اين عرصه دارد.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در پايان با اشاره به رضايت فرمانده معظم كل قوا از نيروي زميني سپاه و فرمانده مقتدر و رزمندگان مخلص آن، با تأكيد بر مجاهدت خستگي‌ناپذير براي پاسخ به انتظارات و انجام سخت‌ترين مأموريت‌هاي امنيتي در مناطق راهبردي مرزي كشور تصريح كرد: آمادگي براي پيش‌كنشگري برابر عوامل تهديد، از جمله مهم‌ترين انتظارات فراروي نيروي زميني سپاه است كه به‌مدد هوشمندي، هوشياري و توانمندي‌هاي سرشار، وضعيت اطمينان‌بخشي را نويد مي‌دهد.
 
توضیحات درباره گروه جديد رزمي بالگردي سپاه
فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: علاوه بر بالگردهاي پشتيباني، هجومي و رزمي، بالگردهاي ۲۰۶ و ۲۱۴ كه به تازگي در اختيار هوانيروز سپاه قرار گرفته است در گروه رزمي بالگردي شيراز حضور دارند.

سردار محمد پاكپور در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به افتتاح گروه رزمي بالگردي هوانيروز سپاه با نام سيدالشهدا (ع) در شيراز گفت: اين يك گروه رزمي از نيروي زميني سپاه است كه مسئوليت پشتيباني بالگردي جنوب شرق، جنوب و جنوب غرب كشور را برعهده دارد. اين گروه رزمي از دو پايگاه بالگردي پشتيباني تخصصي و عملياتي مي‌كند. فرمانده نيروي زميني سپاه با بيان اينكه بالگردهاي مختلف رزمي و پشتيباني در اين پايگاه حضور دارند، گفت: اين پايگاه از ويژگي‌هاي منحصربه فردي برخوردار است كه در بسياري از پايگاه‌ها نظير ندارد كه از جمله سيستم تأمين برق و اطفاي حريق در اين پايگاه است كه معمولاً‌ در فرودگاه‌ها اين كار با ماشين‌هاي آتش‌نشاني صورت مي‌گيرد اما در اينجا به صورت بيس در رمپ‌ها و باندها ديده شده است.

پاكپور با بيان اينكه اين پايگاه مطابق استانداردهاي هوانوردي ايكائو ساخته شده است، تصريح كرد:‌اين گروه رزمي مي‌تواند يكي از هلي‌‌پرت‌هاي نمونه كشور باشد. وي همچنين اعلام كرد كه علاوه بر بالگردهاي پشتيباني، هجومي و رزمي، بالگردهاي 206 و 214 كه به تازگي از سوي صنعت دفاعي كشور در اختيار هوانيروز سپاه قرار گرفته در اين پايگاه نيز حضور دارند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار