کد خبر: 862651
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
شمخاني در مخالفت با همه‌پرسي اقليم كردستان عراق:
دبير شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به زمزمه‌هايي مبني بر برگزاري همه‌پرسي در اقليم كردستان عراق گفت: اگر چه ممكن است ظاهر اين موضوع جذاب باشد اما در حقيقت موجب انزوا و فشار بر كردهاي عراق و تضعيف كردستان و در نهايت كل كشور عراق خواهد شد.
به گزارش ايرنا، علي شمخاني، نماينده مقام معظم رهبري و دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان عصر ديروز در ديدار كسرت رسول، معاون اول دبير كل اتحاديه ميهني اقليم كردستان و ملابختيار رئيس دفتر سياسي اين اتحاديه، پيروزي بر داعش و آزادسازي موصل را نويد دهنده آينده بهتر براي عراق يكپارچه و غلبه بر فتنه‌هاي خارجي براي ايجاد انشقاق در اين كشور دانست. وي افزود: عراق امن، باثبات و متحد، تأمين‌‌كننده امنيت پايدار، ثبات و پيشرفت اين كشور بوده و مجموعه كشورهاي دوست و خيرخواه عراق بايستي پشتيبان اين رويكرد باشند.
  شمخاني با اشاره به زمزمه‌هايي مبني بر برگزاري همه‌پرسي در اقليم كردستان عراق گفت: اگر چه ممكن است ظاهر اين موضوع جذاب باشد اما در حقيقت موجب انزوا و فشار بر كردهاي عراق و تضعيف كردستان و در نهايت كل كشور عراق خواهد شد. دبير شوراي عالي امنيت ملي خاطر نشان كرد: پيگيري موضوع برگزاري همه‌پرسي براي جدايي و ايجاد انشقاق در ملت عراق به لحاظ حاشيه‌اي بودن و عدم پاسخگويي به هيچ يك از اولويت‌ها و نيازهاي واقعي مردم با تدبير و سياست مسئولان عراق همخواني ندارد.  وي با بيان اينكه خواست برخي كشورهاي منطقه و فرامنطقه‌اي، تضعيف عراق و كشورهاي بزرگ در غرب آسياست، تصريح كرد: با هوشياري و در نظر داشتن منافع ملي و منافع جهان اسلام نبايد اجازه داد اين طرح‌هاي استعماري و وارداتي همچون خاورميانه بزرگ محقق شود.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار