کد خبر: 862639
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از ادامه مذاكره با فاينانسورها براي تأمين منابع مالي خريد هواپيماها خبر داد و گفت: ‌ايرباس و اي‌تي‌آر براي تأمين قسمتي از فاينانس اعلام آمادگي كرده‌اند.
علي عابدزاده اظهار كرد:‌هنوز مذاكره با فاينانس‌كننده‌ها ادامه دارد و همكاران در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران پيگير اين موضوع هستند. معاون وزير راه و شهرسازي در پاسخ به اين پرسش كه «شركت‌هايي كه با آنها در حال مذاكره هستيد از چه كشورهايي هستند؟»، افزود: ‌اين سؤال را از هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران بپرسيد.
به گزارش تسنيم، يكي از موانعي كه خريد هواپيما از ايرباس، بوئينگ و اي‌تي‌آر را با مانع جدي مواجه كرده، مباحث مربوط به تأمين منابع مالي است. اين مسئله طي ماه‌هاي اخير به چالشي اساسي براي وزير راه و شهرسازي و برخي زيرمجموعه وزارتخانه تحت مديريت وي تبديل شده است؛ موضوعي كه تاكنون دولت و وزارت راه و شهرسازي نتوانسته‌اند آن را حل كنند به‌طوري كه هفت فروند هواپيمايي كه تاكنون به ايران وارد شده (سه فروند ايرباس و چهار فروند اي‌تي‌آر) نقداً و از محل منابع صندوق توسعه ملي خريداري شده‌اند.
تأمين منابع مالي خريد 200 فروند هواپيما براي ايران‌اير پاشنه آشيل قراردادها با بوئينگ، ايرباس و اي‌تي‌آر به شمار مي‌آيد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار