کد خبر: 862627
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
محمد بن سلمان در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست اعلام كرده كه افراطي‌گري ديني موجود در عربستان ناشي از پيامدهاي انقلاب اسلامي ايران است.
هادي محمدي
هادي محمدي

محمد بن سلمان در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست اعلام كرده كه افراطي‌گري ديني موجود در عربستان ناشي از پيامدهاي انقلاب اسلامي ايران است. اين اعتراف صريح محمد بن سلمان به افراطي‌گري سعودي‌ها، در واكنش به فضاي پرشدت رسانه‌اي و سياسي در جهان است كه عربستان سعودي را منشأ گروه‌هاي تروريستي و تكفيري در جهان مي‌دانند و براي آن هزاران دليل و سند غيرقابل انكار وجود دارد. قبلاً نيز فيصل تركي در مصاحبه‌هاي مطبوعاتي در امريكا در مقابل اين فشار رسانه‌اي منفعل شده بود و پاسخي نداشت، ولي اينكه سبب اين افراطي‌گري چيست، يك همكاري تنگاتنگ انگليسي و اسرائيلي كه هم‌اكنون به شدت به ساختار حاكم بر عربستان مشاوره و رايزني ارائه مي‌كند، تلاش دارد تا افكار عمومي را از واقعيت ذاتي- فرهنگي موجود در عربستان منحرف كند و آدرس غلط بدهد.
 
مباني فقهي وهابيت و اقدامات وحشيانه‌اي كه امروز توسط داعش و ديگر تروريست‌هاي تكفيري در عراق و سوريه به فراواني ثبت شده است را دهها سال قبل در مناطق مختلف و با گستردگي و به ويژه در شهر مدينه به اجرا گذاشته و بسياري از علماي مذاهب اسلامي و شهروندان اين كشور را به روش‌هايي كه داعش آن را تكرار كرده، ذبح كرده و تا مرز تخريب مرقد پيامبر اكرم(ص) نيز به پيش رفته است كه مقاومت و اعتراض علماي جهان اسلام و همه مذاهب آنان را متوقف كرده است.
 
آموزه‌هاي فرهنگي و فقهي در دستورات سازماني به دست آمده از مراكز داعش در عراق و هزاران سند ديگر در سوريه و فتاواي آخوندهاي وهابي كه نه تنها شيعه و بلكه مذاهب ديگر اهل سنت را به قتل رسانده و بسيجيان و ديگر اقوام را مرتد و كافر مي‌داند و جنايات فراوان را در مورد مسيحيان سوريه و ايزدي‌ها در عراق به اجرا گذاشتند، همگي با كتب و جزوات و منابع فقهي ارسال شده از طرف آل‌سعود عملي شده است.
 
اگر قرار بود كه انقلاب اسلامي ايران منشأ واكنش افراطي‌گري باشد بايد حداقل بخشي از جريان‌هاي تروريستي يا رخدادهاي تروريستي شناخته شده جهاني كه با منشأ تفكر انقلاب اسلامي باشد كه اينگونه نيست. آنچه روشن است اينكه از انقلاب اسلامي ايران نه تنها مردم و افكار عمومي جهان بلكه همه جهان و پرچمداران انسانيت و آزادگي بهره‌مند شده‌اند، چراكه از منطق مستحكم برخوردار است و تنها قدرت‌هاي استعماري، ضدبشري، ديكتاتوري‌ها و صهيونيست‌هاي اشغالگر زيان ديده‌اند. بديهي است كه محمد بن سلمان از سواد و درك تاريخي و سياسي كافي برخوردار نيست تا جرم آشكار افراطي‌گري تكفيري را به نحوي از خود دور كند تا اصلي‌ترين گفتمان آزادانديشي، ضداستعماري و ضدديكتاتوري را متهم كند. اين فرازهاي حساب شده از زبان محمد بن سلمان بخشي از همكاري‌هاي اسرائيلي است كه در كنار همكاري‌هاي نظامي، اطلاعاتي و اقتصادي در اختيار آل‌سعود قرار مي‌گيرد و نكته و واقعيت مهم اين است كه كارنامه وحشيگري و افراطي‌گري و قتل و غارت و اشغالگري آل‌سعود و تكفيري‌ها كاملاً بر يكديگر انطباق داشته و يك شناسنامه استعماري دارد كه در خدمت قدرت‌هاي غربي است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار