کد خبر: 862618
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
نخستين روز بازگشايي جزئي مسجدالاقصي از سوي رژيم صهيونيستي، شاهد درگيري‌هاي شديد ميان فلسطيني‌ها و نيروهاي اين رژيم بود كه در اثر آن دست‌كم 20 تن زخمي شدند.
به گزارش شبکه خبري الجزيره، اين درگيري‌ها به دنبال تلاش نيروهاي رژيم صهيونيستي براي بازرسي نمازگزاران و منع کارمندان اوقاف از ورود به مسجد رخ داد، ولي نمازگزاران فلسطيني حاضر به عبور از «گيت‌هاي تردد» در ورودي مسجدالاقصي نشدند. منابع فلسطيني مي‌گويند رژيم اشغالگر قدس با کار گذاشتن اين گيت‌ها، دنبال تحقير نمازگزاران در خلال ورود و خروج از مسجدالاقصي است و مي‌خواهد اين پيام را به کشورهاي عربي و مسلمان بفرستد که حاکميت مطلق بر مسجدالاقصي را بر عهده دارد. همچنين وزراي کابينه اسرائيل ديروز موافقت اوليه خود را با پيش‌نويس قانوني اعلام کردند که تحويل بخش‌هايي از شهر قدس به فلسطيني‌ها در قالب هرگونه توافق صلح آتي را دشوار مي‌کند.
هرچند پليس رژيم صهيونيستي خواستار برچيده شدن گيت‌هاي وردي به مسجدالاقصي شده، ولي بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي ديروز گفت که با اظهارات پليس اسرائيل در خصوص برچيدن گيت‌هاي امنيتي دروازه‌هاي مسجدالاقصي مخالف است.
 
وي تأكيد کرد که اين گيت‌ها هرگز برچيده نخواهند شد و هرگز بنده دستور برچيدن آن را صادر نخواهم کرد. جنبش حماس نيز از فلسطيني‌ها در کرانه باختري و قدس خواست در واکنش به جنايت‌هاي اسرائيل به مقابله با ارتش رژيم صهيونيستي بپردازند. در بيانيه اين جنبش آمده است: اقدامات اسرائيل در مسجدالاقصي از نقش مسلمانان مي‌کاهد و به اسرائيل حاکميت مي‌بخشد. همزمان فلسطينيان هم در اعتراض به نصب درهاي الکترونيکي در ورودي‌هاي مسجدالاقصي، نماز عشاي خود را در نزديک باب‌الاسباط در خارج از مسجدالاقصي اقامه کردند؛ اقدامي كه با يورش نظاميان اشغالگر مواجه شد. نظاميان رژيم اشغالگر همچنين چهار جوان فلسطيني را بازداشت کردند.
 
همچنين نظاميان رژيم صهيونيستي به نگهبانان زن در «باب‌الاسباط» مسجدالاقصي حمله کردند و آنها را مورد ضرب شتم قرار دادند. منابعي در قدس خبر دادند در بخش قديمي قدس اشغالي نيز ميان فلسطينيان و نظاميان اشغالگر درگيري‌هايي رخ داده است، صدها فلسطيني در اعتراض به شرط بازرسي براي ورود به مسجد، در تمامي ورودي‌هاي مسجدالاقصي به ويژه ورودي‌هاي الاسباط تحصن کردند. در نابلس در كرانه باختري هم دهها فلسطيني در ميدان شهداي اين شهر براي اعلام مخالفت با اقدامات رژيم صهيونيستي در قدس و بستن مسجدالاقصي تظاهرات کردند و افزودند: قدس پايتخت فلسطين باقي مي‌ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار