کد خبر: 862613
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
انتقاد بازيگر سرشناس امريكايي از توقيف فيلم و نژادپرستي در هاليوود
بازيگر رنگين پوست هاليوودي از نژادپرستي و توقيف فيلم از سوي كمپاني ديزني انتقاد كرد. ساختار نظارت بر آثار سينمايي در امريكا بر خلاف ايران باهوش‌تر از آن است كه فيلم‌هاي سينمايي را به طور رسمي توقيف كند...
   جواد محرمي
 بازيگر رنگين پوست هاليوودي از نژادپرستي و توقيف فيلم از سوي كمپاني ديزني انتقاد كرد. ساختار نظارت بر آثار سينمايي در امريكا بر خلاف ايران باهوش‌تر از آن است كه فيلم‌هاي سينمايي را به طور رسمي توقيف كند، چراكه هزينه اين كار براي نظام سياسي امريكا بالاست. توقيف فيلم در امريكا بر خلاف ايران بسيار بي‌سروصدا و به شكلي محرمانه انجام مي‌شود. اخيراً يكي از بازيگران مطرح هاليوودي به اكران نشدن فيلمي كه تقريباً 70 سال از توليد آن مي‌گذرد انتقاد و ابراز اميدواري كرده  است روزي اين فيلم روانه اكران شود. جالب است كه موارد امنيتي درباره اين فيلم به قدري رعايت شده است كه پس از 70 سال هنوز هيچ نسخه‌اي از آن به بيرون درز نكرده و كسي آن را نديده است. نام اين فيلم كه در قالب انيميشن ساخته شده، ترانه جنوب است و درباره آفريقايي - امريكايي‌هاست.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ووپي گلدبرگ كمدين سرشناس امريكايي كه به عنوان چهره افسانه‌اي ديزني معرفي شد چيزهاي شگفت‌انگيزي براي گفتن درباره فيلمي كه مشهور نبود در اين كمپاني در تاريخ داشت. گلدبرگ، از كمپاني ديزني خواست تا به تاريح خودش پشت نكند و فيلم جنجالي سال ۱۹۴۶ را در دسترس عموم قرار دهد.
ووپي گلدبرگ كه به عنوان چهره افسانه ديزني معرفي شد درباره فيلم محبوبش از ساخته‌هاي اين كمپاني از فيلم «ترانه جنوب» محصول ۱۹۴۶ ديزني نام برد كه به صورت انيميشن - فيلم زنده ساخته شده و براي ارائه حساس مسئله نژادي درباره آفريقايي - امريكايي‌ها در دوران نوسازي و اصلاحات دهه‌هاست كه اكران نشده باقي مانده است.
گلدبرگ بازيگر فيلم «روح» گفت: «دارم سعي مي‌كنم تا راهي پيدا كنم كه بتوانم اين فيلم را دوباره احيا كنم». اين در حالي است كه ديزني حتي از ارائه اين فيلم روي ديسك يا به صورت ديجيتالي هم خودداري كرده است.
گلدبرگ افزود: «تنها در اين صورت است كه مي‌توانيم درباره آنچه بود صحبت كنيم و اينكه اين مسائل از كجا آمده و چرا به وجود آمده است؟» به گزارش «جوان» در امريكا محدود كردن آزادي‌ها بر خلاف ايران به شكلي كاملاً نامحسوس انجام مي‌شود و رسانه‌هاي پرنفوذ اين كشور هماهنگي زيادي جهت مديريت افكار عمومي در اين ارتباط دارند. اينكه در امريكا فيلمي بيش از 70سال اجازه اكران پيدا نكرده باشد در ايران موضوعي باور پذير نيست اما ساختار حقوقي و فرهنگي امريكا چنان هوشمندانه اقدام به اين كار مي‌كند كه كمترين هزينه را به خاطر متهم شدن در نفي آزادي‌هاي فرهنگي و اجتماعي متوجه خود كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار