کد خبر: 862612
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بازگشت مرد عنكبوتي به خانه، فيلمي به كارگرداني جان واتس و نويسندگي جان فرانسيس دالي، جاناتان گلدستاين، جان واتس و كريستوفر فورد است كه برپايه شخصيت خيالي مرد عنكبوتي از شركت مارول كاميكس ساخته شده است.
   معصومه طاهري
بازگشت مرد عنكبوتي به خانه، فيلمي به كارگرداني جان واتس و نويسندگي جان فرانسيس دالي، جاناتان گلدستاين، جان واتس و كريستوفر فورد است كه برپايه شخصيت خيالي مرد عنكبوتي از شركت مارول كاميكس ساخته شده است. اين فيلم سري دوم در مجموعه فيلم‌هاي مرد عنكبوتي محسوب مي‌شود و همچنين شانزدهمين فيلم در دنياي سينمايي مارول به شمار مي‌رود. مسئول استوديوي مارول، كوين فيگ44 ساله است كه از روند كار بسيار رضايت دارد. در پاريس اين قهرمان خيالي به شخصيت محبوبي تبديل شده، برهمين اساس فيگارو با كوين فيگ گفت‌وگو كرده است.
نقش مرد عنكبوتي در افسانه‌هاي امريكايي چيست؟
من فكر مي‌كنم مرد عنكبوتي در بالاي سكو ايستاده است. اين فيلم يكي از آيكون‌هاي مهم فرهنگ امريكايي  و نشان دهنده سبك زندگي امريكايي است كه تأثير زيادي هم داشته است. كارهاي بسياري مي‌تواند انجام بدهد و اتفاقات زياد ديگري كه در سينما مي‌توان اجرايي كرد اما بارزترين شكل آن در كميك، استن لي و استيو ديتكو بود كه توانست مرد عنكبوتي را ايجاد كند و آن را به تنها ابر قهرمان امريكايي در جهان ارائه دهد و چيزي كه بيشتر از همه آن را مورد توجه كرده آن است كه شخصيت مرد عنكبوتي نوجواني دور از جامعه نيست. درس مي‌خواند و مدرسه مي‌رود. وقتي به خانه باز مي‌گردد بايد تكاليف مدرسه‌اش را انجام دهد و حالا او قهرماني براي بزرگسالان هم شده است كه مشكلاتش مانند انسان‌هاست. نگراني‌هاي روزانه‌اي كه دارد و ساير ابرقهرمانان مثل او نيستند و همين باعث شده است افراد زيادي در سن و سال‌هاي متفاوت با او احساس نزديكي و همذات‌پنداري بيشتري داشته باشند. او نماد فردي است كه مي‌تواند كارهاي فوق‌العاده‌اي انجام دهد چيزي كه خيلي‌ها درجهان آن را دوست دارند و برايشان قهرمان است.
چرا اينقدر براي شما مهم بود تا استوديو مارول براي بازگرداندن مرد عنكبوتي اقدام كند؟
ما مي‌خواستيم مرد عنكبوتي را بازگردانيم چون درحال حاضر در استوديو مارول، ما همه شخصيت‌ها را داشتيم اعم از يك ميليونر، يك سرباز، يك استاد هنر، يك شاهزاده و... حالا كه همه چيز فراهم شده بود و همه انتقام جويان بودند تنها مرد عنكبوتي در ميان آنها كم بود. البته مرد عنكبوتي از سال 2002 به كارگرداني سامي ريمي، خلق شده بود اما آن زمان در حد فيلم گسترش پيدا نكرده بود. ما مي‌خواستيم شخصيت او را صادقانه بازسازي كنيم.
اين فيلم در مقايسه با قبل چه تغييراتي كرده است؟
نسبت به فيلم‌هاي ديگر كه پيتر پاركر( مرد عنكبوتي) اراده خوبي براي انجام كارهايش دارد و با قدرت است و اعتماد به نفس بالايي دارد ما مي‌خواستيم نشان دهيم كه اينجا مرد عنكبوتي شرايط را دوست دارد و لذت مي‌برد يك قهرمان است و متوجه مي‌شود كه شخصيت مضحك عنكبوتي تأثير مستقيمي در زندگي‌اش دارد.
چطور تام هلند را انتخاب كرديد؟
ما از صدها پسر براي نقش تست گرفتيم. سپس كم‌كم ليست ما به چهار يا پنج بازيگر محدود شد تا در فيلم كاپيتان امريكا جنگ داخلي براي اولين بار در نقش مرد عنكبوتي بازي كند تا زماني كه ما متوجه شديم تام هلند نوجوان 19 ساله نه تنها يك بازيگر توانايي است، بلكه قدرت كاريزمايي و اتكا به نفس خوبي هم دارد و مي‌تواند با رابرت داوني جونيور زوج بازيگري خوبي را در فيلم داشته باشد. تام هلند اعتماد به نفس بالايي دارد و مي‌تواند مرد عنكبوتي را براي علاقه‌مندان به خوبي ارائه دهد. وقتي‌ اولين جلسه بين من، تام هلند و رابرت داوني جونيور برگزار شد، متوجه شدم خودش است البته هنوز در ابتداي راه بازيگري است اما توانايي لازم را دارد. از طرفي تام هلند ژيمناستيك كار بسيار خوبي هم هست و ورزشكاري است كه استعداد بازيگري هم دارد و مي‌تواند صحنه‌هاي اكشن را خودش با شجاعت و توانايي انجام بدهد بدون اينكه بدل نياز داشته باشد. البته بدلكار براي ايمني بازيگران در فيلم همراهي مي‌كند يا بخش‌هايي از فيلم به صورت ديجيتالي است.
انتخاب مايكل كيتون كه به تازگي براي فيلم مرد پرنده جايزه اسكار هم گرفته است عمدي بود؟
او سرگم‌كننده بود اينطور نيست؟! بازيگر توانايي كه در فيلم مرد پرنده به خوبي ظاهر شد و سال‌ها در نقش بتمن حضور داشت يك بازيگر استثنايي كه تصور مي‌كرديم با ما در فيلم همراهي كند.
چه زماني براي اولين بار ماجراي مرد عنكبوتي را خوانديد؟
كشف مرد عنكبوتي با تماشاي يكسري كارتون‌هاي قديمي بود با موسيقي معروف تم جاز مانند كه در جاهاي مختلف اين فيلم هم ديده مي‌شود. اولين بار كه آن را ديدم برايم جالب و شگفت‌انگيز بود، زيرا در انظار عمومي با آن لباس و رنگي كه داشت ظاهر شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار