کد خبر: 862610
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
در جلسه‌ای با حضور رئيس سازمان سينمايي بررسی شد
محمدمهدي حيدريان، رئيس سازمان سينمايي با اعضاي شوراي پروانه ساخت عصر روز گذشته تشكيل جلسه داد و بايد ديد خروجي اين جلسه منجر به نمايش فيلمي كه باعث شد وزير اسبق ارشاد مجبور به عذرخواهي شود، خواهد شد يا خير.
 
در شرايطي كه فيلم‌هايي مانند «لرد» و «كاناپه» مجوز ساخت گرفتند و ساخت آثار برخلاف آنچه در فيلمنامه يا سيناپس مجوز گرفته از سوي ارشاد باعث هزينه هنگفتي براي سازمان سينمايي و در كل نظام جمهوري اسلامي است، رئيس سازمان سينمايي قصد دارد در اين جلسه اين موارد را گوشزد كرده و حساسيت‌هاي سازمان سينمايي در اين حوزه را به اعضاي شوراي پروانه ساخت يادآوري كند. يكي از مواردي كه در جلسه رئيس سازمان سينمايي با اعضاي شورا مطرح خواهد شد، وضعيت ارائه پروانه ساخت به فيلم‌هاي كمدي است كه اين روزها پرونده تقاضاي اين دست فيلمنامه‌ها در ارشاد بيش از گذشته است زيرا آثار كمدي بيش از گذشته مورد توجه تماشاگران قرار گرفته است اما نكته حائز اهميت ديگر تصميم‌گيري درباره اكران فيلمي كمدي و مبتذل است كه اين روزها با مجوز وزارت ارشاد امكان روي پرده رفتن دارد.
 
اين فيلم كه با شوخي‌هاي ركيك و جنسي متعدد ساخته شده و به نوعي مروج روابط ناسالم يك گروه خاص است، پروانه ساختش صادر شده و سازندگان اثر قصد اكران آن را دارند؛ فيلم سخيفي كه به مراتب به لحاظ محتوا در بخش‌هايي از «50 كيلو آلبالو» كه وزير را وادار به عذرخواهي كرد، بدتر است. حال بايد ديد در اين جلسه علاوه بر صحبت درباره چگونگي ارائه مجوز پروانه ساخت، معاون سازمان سينمايي به همراه مشاوران و اعضاي شوراي پروانه ساخت چه راهكاري براي اكران يا عدم اكران فيلم در نظر خواهند گرفت، در شرايطي كه نزديك به زمان تحليف رئيس‌جمهور هستيم بعيد است فيلمي با اين مضمون امكان نمايش بيابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار