کد خبر: 862603
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
باشگاه حقوقی:
‌در مواردي به دليل تغيير و تبديلي كه در مالك يا در ملك ايجاد مي‌شود، سند مالكيت جديد صادر مي‌شود كه با وضع پيش آمده تطبيق داشته باشد. اين موارد به شرح زير مي‌باشد:
   
وقتي كه مالك تقاضا كند چند ملك او را كه داراي سند مالكيت است، يك واحد بشناسند و يك سند برايش صادر كنند. اين درخواست در صورتي ممكن است كه املاك به هم وصل باشند و به افراد ديگر ضرري وارد نشود. مثلاً ممكن است شخصي چند خانه متصل به هم را خريداري کند و بخواهد تحت يك پلاك و يك سند مالكيت آن را به صورت يك خانه درآورد.
   
وقتي كه مالك بخواهد ملك خود را تفكيك كند و از آن چند واحد مستقل با سند مالكيت جداگانه داشته باشد. در اين صورت هر واحد مشخص و يك شماره فرعي به آن مي‌دهند و سند مالكيت صادر مي‌كنند.
   
وقتي كه يك نفر سهام يك ملك مشاع را خريداري و درخواست كند براي كل ملك شش دانگ يك سند صادر كنند.
    
اگر ملك مشاع باشد و بخواهند آن را تقسيم كنند، براي هر قطعه يا واحد يك شماره در نظر مي‌گيرند و سند صادر مي‌كنند، مثلاً كسي كه دو دانگ ملك مشاع دارد، ممكن است آن را تقسيم و شماره و سند مالكيت جديد دريافت كند.
   
هرگاه قسمتي از ملك به فرد ديگري انتقال داده شود، در اين صورت فرد مي‌تواند به اداره ثبت مراجعه كند و سند مالكيت مستقلي بگيرد.
     
زماني كه ستون انتقالات سند مالكيت پر شود و جا براي انتقالات بعدي نباشد، تقاضاي صدور سند مالكيت جديد مي‌شود. در موارد صدور سند مالكيت جديد، سند مالكيت قبلي اخذ مي‌شود و سند مالكيت جديد، جاي سند مالكيت قبلي را مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار