کد خبر: 862568
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
عضو هيئت تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان درباره دريافت وام‌هاي كلان از اين صندوق گفت: شايد قريب به 9 نفر از اين افراد خاص، نزديك به 6 هزار ميليارد تومان وام اخذ كرده‌اند كه در آن وام‌هاي هزار ميلياردي، 2 هزار ميلياردي و 900 ميلياردي ديده مي‌شود.
محمد حسن‌نژاد در گفت‌وگو با ميزان با اشاره به نتايج تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان گفت: نتايج تحقيق و تفحص از صندوق ذخيره فرهنگيان را بايد به دو بخش اعم از «مديريت داخلي صندوق و دارايي‌هاي آن» و در بخش ديگر «بانك سرمايه» مورد بررسي قرار داد.
وي افزود: طبق بررسي‌ها مشخص شد كه از 11 هزار و 300 ميليارد تومان تسهيلات كه در اين صندوق وجود داشت عملاً 10 هزار و 700 ميليارد تومان آن مطالبات معوقه است كه اين خود نشان مي‌دهد دارايي‌هاي صندوق به نوعي از بين رفته است. عضو كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به برخي تخلفات در ارائه وام‌هاي كلان به برخي اشخاص خاص در صندوق ذخيره فرهنگيان، تأكيد كرد: تخلفات در اين زمينه بسيار محرز بوده است، به عنوان مثال زماني كه مي‌خواستند به يك فرد خاص 200 ميليارد تومان وام ارائه دهند، به دليل اينكه اگر اين وام اختصاص پيدا مي‌كرد نهادهايي چون بانك مركزي نسبت به اين موضوع حساس مي‌شدند، با اين فرد 200 قرارداد يك ميلياردي در يك ساعت منعقد كرده‌اند. جالب توجه اين است كه براي 200 قرارداد يك ميليارد توماني هزار و 700 متر زمين در كله‌كلاي بابل وثيقه دريافت كرده‌اند كه كل آن زمين يك ميليارد ارزش مالي ندارد. وي اظهار داشت: شايد قريب به 9 نفر از اين افراد خاص، نزديك به 6 هزار ميليارد تومان وام اخذ كرده‌اند كه در آن وام‌هاي هزارميلياردي، 2 هزار ميلياردي و 900 ميلياردي ديده مي‌شود. مي‌توانم به شما بگويم كه 90 درصد مطالبات معوق 10 هزار و 700 ميليارد توماني صندوق براي 30 نفر است. اكثراً اين افراد وام‌ها را به نام شركت‌هاي صوري و ساير افراد دريافت كرده‌اند تا همواره ردي از خود به جا نگذارند.
حسن‌نژاد در پايان با بيان اينكه تاكنون هم از بدهكاران و هم از مديران در رابطه با تخلفات صندوق بازداشت شده‌اند، گفت: طبق اخباري كه دريافت كرده‌ا‌يم درحال حاضر مدير سابق صندوق هم در بازداشت به سر مي‌برد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۸
0
0
ایا وقتی جوان ها برای کشور جان می دهند وملت چنین ایثار های می کند . این افراد در نهایت بی شرمی دست به تاراج ثروت ملی می زنند . ایا ایرانی هستند ایا اصلا انسان هستند ؟ ایا این افراد قابل ترحم هستند ؟ ایا این افراد سریعا نباید مصادره اموال و اعدام شوند؟ ایا خانواده این افراد هم نباید از حضور در دولت منع شود؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار