کد خبر: 862560
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
افزایش قیمت سیب‌زمینی پس از گران شدن پیاز
قيمت انواع ميوه و تره‌بار در آخرين روزهاي تيرماه با ثبات نسبي همراه است اما برخي اقلام مانند پياز هنوز با قيمت بالا به فروش مي‌رسند و سيب‌زميني هم با افزايش هزار توماني قيمت مواجه شده است.
قيمت انواع ميوه و تره‌بار در آخرين روزهاي تيرماه با ثبات نسبي همراه است اما برخي اقلام مانند پياز هنوز با قيمت بالا به فروش مي‌رسند و سيب‌زميني هم با افزايش هزار توماني قيمت مواجه شده است.
به گزارش ايسنا، ‌بازار ميوه و تره‌بار به طور كلي با ثبات نسبي قيمت نسبت به قيمت‌هاي هفته‌هاي اخير و ماه گذشته همراه است كه البته در اين ميان برخي اقلام از جمله پياز همچنان با افزايش قيمت روبه‌رو است و قيمت آن به طور متوسط كيلويي 4هزار تومان در ميوه‌فروشي‌هاي سطح شهر عرضه مي‌شود.
اين در حالي است كه روزهاي اخير رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي از كاهش ۵۰۰ توماني قيمت پياز در بازار خبر داده و گفته بود كه با توجه به ورود توليدات جديد از مناطق مختلف، تا ۱۵ روز ديگر قيمت اين محصول حدود هزار تومان نيز كاهش پيدا كند.  اما با اين وجود هنوز كاهش قيمت پياز كه به گفته مهاجران در ميدان ميوه و تره‌بار كليد خورده در بازار مصرف و مغازه‌هاي سطح شهر محسوس نشده است و اين محصول پر مصرف در سبد غذايي خانوار همچنان كيلويي 3 هزار و 500 تا 4هزار تومان عرضه مي‌شود.  در مورد گراني قيمت پياز مديركل دفتر محصولات علوفه‌اي و جاليزي وزارت جهاد كشاورزي نيز گفته كه شرايط خاص اقليمي، كاهش توليد ناشي از وضعيت آب و هوايي و بازار نامناسب پياز در سال گذشته باعث گراني مقطعي اين محصول شده است اما طي روزهاي آينده و به بازار رسيدن توليدات جديد، شاهد كاهش قيمت خواهيم بود.  با وجود اين وعده‌ها بيش از يك ماه است كه پياز افزايش بيش از دو برابري قيمت را در بازار مصرف مي‌گذراند.
به غير از پياز در ميان ساير انواع تره‌بار قيمت سيب‌زميني هم روند افزايشي پيدا كرده و هر كيلوگرم آن با افزايش حدود هزار توماني نسبت به هفته‌هاي اخير به كيلويي 2هزار و 500 تومان رسيده است كه علت آن هنوز مشخص نيست.
در ميان محصولات نوبرانه به طور متوسط هر كيلوگرم آلبالو ۱۰ هزار تومان، گيلاس ۱۲ هزار تومان، ‌شليل 7 هزار تومان، ‌شبرنگ 6 هزار و 500 تومان و آلو قرمز 7 هزار و 500 تومان قيمت دارد. قيمت‌هايي كه تقريباً نسبت به روزهاي قبل شكسته شده و در مقايسه با روزهاي اول عرضه‌شان متعادل‌تر شده است.
در ميان ديگر محصولات، سيب قرمز كيلويي 5هزار تومان، ‌سيب زرد كيلويي 4 هزار و 500 تومان، انگور كيلويي 5هزار و 500 تومان، موز كيلويي 4هزار تومان، بِه كيلويي ۱۰ هزار تومان، نارگيل كيلويي 6هزار تومان، خيار درختي كيلويي 3 هزار و 200 تومان، خيار بوته‌اي كيلويي 3 هزار و 500 تومان و آناناس به عنوان گران‌ترين ميوه كيلويي ۱۵ هزار تومان فروخته مي‌شود.
در ميان اقلام مختلف تره‌بار نيز گوجه فرنگي كيلويي 3 هزار تومان، ‌ليمو ترش كيلويي ۱۱ هزار تومان، ‌فلفل دلمه‌اي 2 هزار و 500 تومان و بادمجان كيلويي 2 هزار تومان قيمت دارد. در ميان ساير اقلام ميوه چغندر كيلويي 2 هزار تومان، هندوانه هزار تومان، ‌كاهو كيلويي 2 هزار تومان و هويج كيلويي 2 هزار تومان فروخته مي‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار