کد خبر: 862499
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
رادیو ایران با ویژه برنامه «صبح صادق» به ترویج فرهنگ تخاطب و گفتگو می پردازد.
در سالروز شهادت امام صادق (ع) علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت می توانند با برنامه «صبح صادق»به واکاوی الگو پذیری از شخصیت علمی فرهنگی و عرفانی آن معصوم بپردازند.
به گزارش شبکه رادیویی ایران  در این برنامه به ابعادمختلف زندگی ایشان از جمله وضعیت اجتماعی آن دوره و سیره عملی آن حضرت و جایگاه ایشان درمیان مردم پرداخته خواهد شد. اما تاکید اصلی برنامه بر تاثیر آن حضرت در فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی در زمان خودشان است.از جمله چگونگی تخاطب و گفتگو،زندگی مسالمت آمیز و همچنین ارائه راهکار برای زندگی دینی در غالب نصایح.روایات.تفاسیر وکلاسهای درس و...خواهد بود
.در این برنامه سعی خواهد شد با توجه به زمان ، راهکارهایی (با هرمونتیک)برای زندگی امروز ارائه گردد.
کارشناس برنامه   محسن خاکی و  مرتضی جعفرپو به بررسی اخلاقی و عقیدتی مناظرات علمی امام صادق از جمله مناظره با ابن ابی العوجاء و  ابوشاكر ديصانيزنديق، ارائه راهکار اخلاقی فرهنگ اصیل تخاطب و گفتگو که یکی از نیازهای جامعه می باشد،می پردازند.
«در محضر استاد»  بخش های کوتاه از زندگی شاگردان امام صادق در چند بخش،متون ادبی  وشعر،«خورشید حقیقت»مراثی و اشعار درباره حضرت با صدای شعرا و مداحین اهل بیت (ع)،مصاحبه  با علمای اهل سنت و بررسی جایگاه امام در دیدگاه اهل سنت و تاثیر پذیری از فرهنگ علمی و عملی حضرت،«مرثیه شهادت»بخش ویژه چگونگی شهادت امام صادق(ع) تشکیل شده از کلام بزرگان روضه و مرثیه،«اهالی آسمان»بررسی کوتاه و عرفانی حدیث لوح فاطمه از پیامبر پیرامون امام صادق  و گزارش با مردم خصوصا دانشجویان درباره اهمیت گفتگو و تخاطب از دیگر بخش های این ویژه برنامه است.
«صبح صادق» به تهیه کنندگی عبدالله علایی ،گویندگی حسن همائی،راوی رضا آقاشریفیان،آیتم سازی حسین معصومی ،وحید بیات و لیلاکوچکیان  و نویسندگی مهدی رسولی از ساعت 9:00 تا 10:30 صبح از گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران پخش می شود.
ضمن اینکه در  همین روز برنامه «عصمت صادق» از ساعت 8:35 تا 9:0صبح ،«گویای راستین»از ساعت 19:30 و «پیشوای صادقان» از ساعت 22:05 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار