کد خبر: 862470
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
مدير عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان:
اگر بخواهيم اين مسير پيشرفت را دنبال كنيم و از دنيا عقب نمانيم بايد به زيرساخت هاي مرتبط با حوزه صنعت برق توجه ويژه اي نماييم كه اين شركت ۵ زير ساخت اصلي را مد نظر قرارداده واقدامات موثري را در اين حوزه انجام داده است

به گزارش خبرنگار جوان، مدير عامل شرکت در جمع معاون منابع انساني شرکت توانير و ديگر مديران و کارشناسان حوزه تحت پوشش شركت توزيع برق اصفهان اشاره كردواظهار داشت :گستردگی مسئولیت وخدمات رسانی اين شركت ۱۶ هزار كيلومتر در حوزه فرمانداري و قسمت شرق اصفهان مي باشد كه ۱۶ شهر و ۴۰۰ روستا را در بر مي گيرد.

مهندس حمید رضا پیرپیران گفت : بيشترين مشتركين در بخش خانگي مي باشد ولي بالاترين ميزان انرژي مصرفي در بخش صنعت كشاوزي و تجاري مي باشد كه ۲۸ درصد در بخش صنعتي و ۱۵ درصد در بخش كشاورزي مي باشد و نزديك به ۲۰ هزار كيلومتر شبكه هوايي و زميني در اين محدوده برق رساني و تامين انرژي اين مشتركين را عملياتي نموده است .

وي به پيك سال گذشته اشاره كرد وبیان نمود :پيك بار سال گذشته ۱۰۶۰ مگاوات بوده است كه ۱۱ هزار و ۱۲۰ دستگاه پست و ترانسفورماتورهاي زميني و هوايي با ظرفيت منصوبه ي ۲۷۶۵ مگاولت آمپر ۲ برابر ميزان پيك بار شركت را ظرفيت سازي نموده است. آينده دنياي توزيع ، توسعه خطوط ديتا پيرپيران تاكيد كرد :در زندگي آينده دنياي توزيع اتصال خطوط ديتا اصل مهم و كليدي مي باشد و به عبارتي رينگ كاملي از هوشمند سازي شبكه ،اتوماسيون شبكه ،كوچك سازي منابع توليد ،جبران كسري توليد از محل مديريت مصرف ،استفاده از انرژي نو و ذخيزه سازي انرژي با رينگ شدن شبكه ،اجرايي مي شود .

پیر پیران به توسعه خطوط ديتا و به عبارتي به رينگ شدن شبكه در كشورهاي اروپايي اشاره كرد و اذعان نمود :توسعه در اين عرصه مي تواند شرايط برق رساني پايدار و مطمئن را بيش از بيش فراهم كند و نقشه راه شركتهاي توزيع يك نگاه كلي به آينده صنعت توليد برق دنيا بر اساس توسعه خطوط ديتا مي باشد .

اين مقام مسئول خاطر نشان كرد :اگر بخواهيم اين مسير پيشرفت را دنبال كنيم و از دنيا عقب نمانيم بايد به زيرساخت هاي مرتبط با حوزه صنعت برق توجه ويژه اي نماييم كه اين شركت ۵ زير ساخت اصلي را مد نظر قرارداده واقدامات موثري را در اين حوزه انجام داده است که شامل: زيرساخت هاي سخت افزاري ، نرم افزاري ،شبكه توزيع برق ،منابع انساني و در نهايت زير ساخت روش ها و سيستم ها كه در بخش سخت افزاري ،بالاترين سرعت ممكنه انتقال ديتا در اين حوزه صورت گرفته است و در بخش توزيع بايد توجه كنيم كه امكانات موجود به تنهايي پاسخگونيست و تنها استفاده از شبكه فيبر نوري صنعت برق كافي نيست وامكانات E۱مخابرات به عنوان بك آپ رينگ شبكه به كار گرفته شده است .

وی افزود: در بخش نرم افزاري نيز طرح هاي جامع نرم افزاري به طور تخصصي پياده سازي شده است و به عبارتي يك رينگ نرم افزاري ايجادشده است كه در مركز اين ساختار نرم افزاري يك نرم افزار جامع آمار و اطلاعات وجود دارد و به عنوان يك داشبورد مديريت تعريف شده و در ۲ ماه آينده آماده بهره برداري است .

پیر پیران به سامانه نقشه اطلاعات جغرافيايي GISاشاره كرد وابراز کرد :اين نرم افزار تمام اطلاعات مربوط به شبكه هاي فشار متوسط و ضعيف را برداشت كرده است و زبان مشترك تمام شبكه ها از طريق نقشه graid ملي كه مبناي x , y شبكه را شامل مي شود و تمام اطلاعات به صورت يكپارچه برداشت مي نماد اين شرايط تنها در بخش مهندسي نيست بلكه در ساختار خدمات مشتركين ،بهره برداري نيز صورت گرفته به طوري كه مامورين قرائت از طريق تبلت اطلاعات را ذخيره مي كنند ،نصب كنتورهاي هوشمند و فهام نيز نمونه ديگر اين مكانيزه شدن است.

مدير عامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان بیان داشت : در خصوص منابع انساني يك سامانه جامع و كامل براي تمام نيروهاي رسمي و حجمي و پيمانكاري ايجاد شده و تمام پيمانكاران نيز از طريق نام كاربري و پسورد مي توانند در دفاتر خود كه بيرون از سازمان مي باشد به تمام امكانات data basee دسترسي داشته باشند برگزاري دوره آموزش به صورت غير حضوري نيز از ديگر اقدامات اين حوزه بوده است كه جا دارد در اين جلسه نيز از معاونت منابع انساني شركت مهندس مهرداد دادخواه تشكر ويژه داشته باشيم .

وي پارك فن آوري توزيع را مكان بسيار مناسبي براي نشان و عرضه تجهيزات فني و غير فني عنوان كرد و اذعان نمود :با ورود بخش خصوصي و سرمايه گزاري در اين مكان مي توان جايگاه ويژه اي براي بروز سازي دانش و فن آوري بخش متصل و منفصل شركت فراهم نمود.

مهندس پیر پیران به مكانيزه شدن فرايندها؛ رضايت برون سازماني و درون سازماني اشاره كرد وتصریح نمود :همشهريان با يك تماس مي توانند بدون مراجعه به حوزه هاي اجرايي از خدمات اداره برق برخوردار شوند و نظارت بر فرايندها نيز با ايجاد سامانه بصيرنیز محقق شد و در تمام حوزه هاي خدمات مشتركين ،بهره برداري وعملكردها بررسي و ارزيابي مي شو دو مي توان گفت رضايتمندي ۹۰ درصدي شهروندان اصفهاني حاصل شده است .

وي تغير ساختارها و روش ها در وضعيت درمان و بيمه تكميلي پرسنل را عنوان كرد و گفت : رضايتمندي تنها منوط به بيرون سازمان نيست بلكه شرايطي كه منابع انساني براي همكاران ايجاد نموده موجب رضايتمندي همكارانمان در سازمان شده است .

مهندس پيرپيران از استراتژي جديد خلق منابع در شركت توزيع برق اصفهان خبر داد و گفت :اقدامات زيادي در تمام حوزه ها و معاونت ها صورت گرفته كه به كاهش هزينه ها منجر شده و آنچه كه در اين استراتژي مهم بوده وجود عدالت و شفاقيت در فعاليت ها مي باشد.

وي در پایان تاكيد كرد : زماني كه منابع جديدي براي شركت ايجاد مي شود بايد خود شركت ذي نفع، از آورده هاي اين منابع بهره مند گردد نه اينكه به خزانه ملي واريز شود و شركت ها هيچ منفعتي كسب نكنندو اين درخواست تمام بخش هاي صنعت برق كشور است .


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر