کد خبر: 862456
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: سیدحسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه و شنبه سی ام و سی یکم تیر 96 برای افتتاح و آغاز ساخت طرح‌های عمرانی، درمانی و آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به استان سمنان سفر می کند.
مهدی شادنوش  افزود: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز جمعه سی ام تیر 96 برای افتتاح و بازدید طرح های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان شاهرود حضور می‌یابد و روز شنبه سی و یکم تیر افتتاح و کلنگ‌زنی طرح هایی را در سمنان و سایر شهرستان های استان در برنامه سفر دارد.
وی تصریح کرد: بیمارستان تخصصی و غیردولتی سینا در سمنان، هشت مرکز بهداشتی در نقاط مختلف استان، مرکز تصویربرداری در شهرستان گرمسار با حضور وزیر بهداشت و درمان دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان استان سمنان به بهره برداری می‌رسد و ساخت تعدادی از طرح های دیگر نیز آغاز می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ، بیمارستان سینا را اولین بیمارستان تخصصی بخش خصوصی در شهرستان سمنان با 64 تخت مصوب و ٢٩ تخت ویژه در 6 طبقه دانست و گفت: این بیمارستان شامل چهار بخش بستری داخلی، جراحی اطفال و زنان و زایمان، بخشهای ویژه آی. سی. یو داخلی و جراحی سی. سی. یو و ان. آی. سی. یو، اتاق های عمل، دیالیز، اورژانس پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه تصویربرداری، فیزیوتراپی و داروخانه است که با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود.
شادنوش، هزینه ساخت بیمارستان سینا را بالغ بر ٣٥٠ میلیارد ریال و هزینه تجهیز آن را ٢٥٠ میلیارد ریال در زمینی به مساحت پنج هزار و 400 مترمربع و با زیربنای 9 هزار و 400 مترمربع اعلام و خاطرنشان کرد: این بیمارستان دارای ٩٦ سهامدار است که بیش از دو سوم آنان پزشک هستند.
وی با بیان اینکه 6٥ نیروی درمانی، ٧٠ نیروی اداری و پشتیبانی و ٥٥ پزشک از عوامل مشغول به کار در بیمارستان تخصصی سینا در سمنان است، یادآور شد: در دیگر شهرستانهای استان سمنان نیز در سفر وزیر بهداشت مرکز تصویربرداری مجهز به دستگاه های روز در شهرستان گرمسار به بهره برداری می رسد.
وی، به افتتاح هشت مرکز بهداشتی در برنامه سفر وزیر بهداشت به استان سمنان اشاره کرد و یاد آور شد: مرکز بهداشت رکن آباد، مسکن مهر و طالب آباد از جمله مراکز بهداشتی قابل افتتاح در سفر قاضی زاده هاشمی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به برنامه های فرهنگی سفر وزیر بهداشت در استان به دیدار با یکی از خانواده های ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی سمنان اشاره و اضافه کرد: در برنامه ای دیگر، وزیر بهداشت و درمان در مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی سمنان و آیین رونمایی از کتاب «سفید پوشان حماسه ساز» حضور می یابد که این کتاب خدمات بهداشتی و درمانی در دوران دفاع مقدس را ثبت کرده و اثری ماندگار در حوزه بهداشت و درمان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ساخت دانشکده پرستاری مامایی و کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان با اعتبار 650 میلیارد ریال در سمنان همزمان با سفر سیدحسن قاضی زاده هاشمی آغاز می شود.
شادنوش، پیشرفت ساخت بیمارستان سوانح سوختگی دانشگاه علوم پزشکی استان در شهرستان سمنان را 45 درصد اعلام کرد و افزود: بازدید از این بیمارستان که با تلاش و پشت‌کار درحال ساخت است از دیگر برنامه های وزیر بهداشت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بازدید از مراکز جامع مبارزه با بیماری های سرطانی هم در برنامه 2 روزه سفر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار دارد.
استان سمنان از استان های موفق در اجرای طرح تحول سلامت است و میزان رضایتمندی مردم این استان از اجرای این طرح 86 درصد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها