کد خبر: 862446
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 163 واحد تولیدی از اول تیرماه سال 96 و با آغاز مجدد ثبت نام واحدهای تولیدی در سامانه بهین یاب، ثبت نام کردند.
بهروز اسودی در حاشیه شصت و نهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، افزود: از این تعداد واحد تولیدی ثبت نام شده در سامانه بهین یاب، پرونده 136 واحد در مرحله بررسی این کار گروه است.
وی با اشاره به اختصاص 900 میلیارد تومان سهمیه استان سمنان برای تسهیلات رونق تولید در سال 96، خاطرنشان کرد: سهمیه استان برای پرداخت این تسهیلات امسال نسبت به سال گذشته 2 برابر شده است.
اسودی تصریح کرد : تمامی واحدهایی که مشمول دریافت تسهیلات می شوند می توانند با ورود به سامانه بهین یاب به نشانی الکترونیکی www.behinyab.ir در بخش تامین مالی، درخواست خود را تکمیل و ارسال نمایند تا از طریق کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و معرفی به بانک آنها صورت پذیرد.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این تسهیلات به منظور تامین مالی بنگاه های تولیدی در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید سال 96 و در جهت بهسازی و نوسازی واحدها ارائه خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: طرح رونق تولید سال 96 از اواخر خرداد ماه و با هدف تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد اجرایی و ثبت نام از واحدهای متقاضی آغاز شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین با اشاره به دستور کار جلسه امروز ستاد تسهیل، گفت: در این جلسه، پرونده 21 واحد که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند، پس از بررسی و با تصویب اعضای کارگروه برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شد.
اسودی افزود: در این جلسه مشکلات بانکی و زیربنایی 2 واحد تولیدی شهرستانهای سمنان و مهدیشهر نیز بررسی شد.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از 33 درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 150 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
تاکنون بیش از 440 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر