کد خبر: 862429
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
ویژه‌های جوان:
اختلافات درون گروهي اصلاح‌طلبان بالا گرفته و محمدرضا عارف يك سوي اين جدل‌هاست؛ برخي به دفاع از او و عملكردش در ميانه دعوا هستند...
اختلافات درون گروهي اصلاح‌طلبان بالا گرفته و محمدرضا عارف يك سوي اين جدل‌هاست؛ برخي به دفاع از او و عملكردش در ميانه دعوا هستند و برخي در نقد عملكرد او و البته همراه با تهمت سهم‌خواهي به محمدرضا عارف. حسام‌الدين آشنا اولين كسي بود كه صريحاً به عارف تهمت سهم‌خواهي از كابينه زد و حالا «قهرمان سكوت‌هاي منفعلانه» لقبي است كه سايت انتخاب، از حاميان جدي روحاني به عارف مي‌دهد و حتي رأي سال 94 او در انتخابات مجلس را زير سوال مي‌برد: «رأيي كه عارف در تهران آورد و البته اگر چهره محبوبي سرليست اصلاح طلبان بود بيش از 2ميليون رأي مي‌آورد را بايد به حساب اعتبار رهبر اصلاحات نزد مردم گذاشت نه قهرمان سكوت‌هاي منفعلانه.» و بعد سلسله سؤالاتي را از عارف مي‌پرسد كه عملاً كل هويت سياسي عارف را زير سؤال مي‌برد.
 
سؤالاتي از اين قبيل كه «- گرايشات سياسي ايشان قبل از پست گرفتن در دولت اصلاحات، به‌عنوان رئيس دانشگاه تهران چه بوده است؟ آيا ايشان جزو مديران دو زيست نبوده‌اند؟ آيا حضور ايشان در ستاد انتخاباتي رقيب خاتمي در سال ٧٦ صحت دارد؟ اين را كه برخي نمايندگان مجلس ششم اصرار دارند كه عارف در جلسات همواره تأكيد مي‌كرده نمي‌داند اصلاحات را با سين مي‌نويسند يا صاد، تأييد مي‌فرمايند؟ در طول هشت سال دولت اصلاحات مشخصاً غير از دريافت پست و حقوق و مزايا، چه هزينه‌اي در دوران سخت سال‌هاي ٧٧ تا ٨٤ داده‌اند؟ در دوراني كه اصلاح‌طلبان متحمل هزينه‌هاي گزاف شدند، چرا جريان مقابل به ايشان با وجود قرار گرفتن در حساس‌ترين پست‌ها نازك‌تر از گل نگفته است! آيا صحت دارد كه تلاش جنابعالي باعث القايتان در دولت احمدي‌نژاد شد تا اين بار در لباس اصولگرا، معاون اول احمدي‌نژاد شويد؟! و اين احمدي‌نژاد بود كه دست آخر زير بار نرفت و در هفته‌هاي نخست، حكم به بركناري وي داد؟! يكبار براي هميشه در مورد فعاليت‌هاي اقتصادي فرزند شريف خود شفاف‌سازي كنند، حقيقت ابهاماتي كه در مورد قرارداد ام تي آن و برخي فعاليت‌هاي ديگر وجود دارد چيست؟، علت انصراف ايشان قبل از تأييد صلاحيت در انتخابات مجلس چه بوده است؟» و ... در نهايت هم اين گزاره را مطرح كرده كه « هدف نهايي عارف حذف جهانگيري براي 1400 و طرح خود است.»
 
در اين سو هم روزنامه آفتاب يزد كه سايت انتخاب آن را در خدمت عارف مي‌داند و فعال رسانه‌اي‌اش را ميرزابنويس و كيف كش پسر عارف مي‌داند، به همراه روزنامه آرمان به دفاع از عارف برخاسته و جنگ ادامه دارد... به نظر مي‌رسد سكوت منفعلانه‌اي كه اعتراض سايت انتخاب را برانگيخته، در مورد اين حملات هم توسط عارف اتخاذ شده و او شخصاً و جدا از رسانه‌هايش حداقل تاكنون جوابي به اين حملات نداده است.
 
  ***
دوئل كارگزاران و اصلاح‌طلبان بر سر شهرداري تهران
دور جديد شوراي شهر 21 نفره پايتخت هنوز تشكيل نشده، محفل جدل‌ها و جنگ‌هاي سياسي براي انتخاب شهردار است. اصلاح طلبان سه نفر را كانديدا كرده اند: حجتي و بي طرف و مرعشي و اما از آن سو كارگزاراني‌ها شديداً به دنبال شهردار شدن محسن هاشمي هستند. معتقدند او اگر شهردار شود، چون نسبت به اصلاحات فرد ايدئولوژيكي نيست، حداقل نيمي از مسئولان فعلي شهرداري را نگه مي‌دارد. خاتمي البته دنبال شهردار شدن مهرعليزاده است. كسي كه كارگزاراني‌ها او را نمي‌خواهند بپذيرند. گفته شده مرعشي مورد عتاب رئيس دولت اصلاحات هم قرار گرفته؛ خاتمي معتقد است شهردار را ما انتخاب مي‌كنيم و مرعشي معتقد است شهردار را خودم انتخاب مي‌كنم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار