کد خبر: 862419
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
همــزمـان كه محبوبيت دونالد ترامپ در نظرسنجي‌ها رو به كاهش است صداهايي كه خواستار استيضاح وي هستند، بيشتر شنيده مي‌شود.
همــزمـان كه محبوبيت دونالد ترامپ در نظرسنجي‌ها رو به كاهش است صداهايي كه خواستار استيضاح وي هستند، بيشتر شنيده مي‌شود. اوايل هفته خيابان‌هاي امريكا شاهد حضور معترضاني بود كه شعار استيضاح ترامپ را سر مي‌دادند و در همين حال عده‌اي از اساتيد روانشناسي امريكا در نامه‌اي سرگشاده ترامپ را به ناتواني ذهني متهم كردند و خواستار بركناري سريع وي از قدرت شدند.
 
صدها نفر از معترضان امريکايي در خيابان‌هاي نيويورک‌ عليه دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريکا تظاهرات برپا کردند و خواستار استيضاح وي شدند. شبکه راشاتودي در اين خصوص گزارش کرد، اين اعتراضات به عنوان بخشي از تظاهرات ملي است و تظاهرات مشابه آن نيز در حدود 17 شهر در سراسر امريکا از جمله لس‌آنجلس، شيکاگو و ديگر شهرهاي امريکا برگزار شد. معترضان امريکا پارچه‌نوشته‌هايي به دست داشتند که روي برخي از آنها نوشته شده بود: «نه، ما يک امريکاي فاشيست نمي‌خواهيم.» از زماني که ترامپ وارد کاخ سفيد شده مردم بارها در شبکه‌هاي اجتماعي با راه‌اندازي هشتگ‌هايي مانند #ImpeachTrump
(‌ترامپ را استيضاح کنيد) خواستار استيضاح و عزل وي شده‌اند.
 
در همين حال، در جريان رويارويي گروهي از معترضان به سياست‌هاي دونالد ترامپ با طرفداران ترامپ در منطقه ‏هاليوود لس‌آنجلس، دست‌کم يک نفر به دست پليس بازداشت شد.‏ به گزارش پايگاه خبري «مرکوري نيوز»، معترضان به سياست‌هاي ترامپ عصر شنبه به وقت محلي در منطقه ‏هاليوود شهر لس‌آنجلس تجمع کرده بودند که با حمله طرفداران ترامپ روبه‌رو شدند. ‏ معترضان شعار مي‌دادند: نه به نژادپرستي، نه به فاشيسم، نه به ترامپ!‏ در مقابل، طرفداران رئيس‌جمهوري امريکا شعار مي‌دادند: از هنگام روي کار آمدن ترامپ، شهرهاي مختلف امريکا شاهد برگزاري راهپيمايي‌هاي ضددولتي بوده است که در برخي موارد ‏با خشونت و درگيري با طرفداران رئيس‌جمهوري امريکا همراه شده است.‏ دونالد ترامپ مي‌گويد که راهپيمايي‌هاي اعتراض‌آميز عليه وي توسط دموکرات‌ها سازماندهي شده و رسانه‌هاي امريکا مردم را عليه وي تحريک مي‌کنند.
 
چند روز پيش، براد شرمن يک نماينده دموکرات در مجلس نمايندگان امريکا رسماً طرحي براي استيضاح دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور امريکا معرفي کرد. اين اولين باري است که يک نماينده کنگره امريکا طرحي براي استيضاح ترامپ تقديم کرده است. تقديم چنين طرحي عزل رئيس‌جمهور از قدرت را به دنبال نخواهد داشت، اما مجلس مورد نظر را به تصميم‌گيري درباره مراحل بعدي ملزم مي‌کند.
  
نامه روانشناسان
پنج پروفسور سرشناس امريکايي در نامه‌اي به کنگره تأکيد کردند براساس آنچه آنها «انزواي ذهني» ترامپ مي‌دانند، رئيس‌جمهوري کنوني امريکا براي حکومتداري «مناسب» نيست. اين نامه آنها که در نوع خود بي‌سابقه است، در هافينگتون‌پست به چاپ رسيد. در اين نامه آمده است: قدرت رياست جمهوري ناکامي‌هاي آقاي ترامپ را با اثرات مخربي برجسته مي‌کند. «انزواي روانشناختي» رئيس‌جمهوري امريکا از جمله درک بسيار ضعيف وي با واقعيت، منجر به انزواي خطرناک ايالات متحده امريکا از مابقي جهان شده است. قانون اساسي ما بندهايي درباره عزل هر رئيس‌جمهوري که قادر نيست وظايفش را در اين سمت انجام دهد، دارد. اين روانشناسان تأکيد کردند: به خاطر کشورمان و جهان به نمايندگان منتخبمان تأکيد مي‌کنيم تا شجاعت به خرج دهند و گام‌هاي قانوني که مي‌شود براي پايان رياست جمهوري ترامپ انجام داد، بردارند.
  
وضعيت آشفته ترامپ در نظرسنجي‌ها
نتايج نظرسنجي جديدي نشان مي‌دهد، محبوبيت مردمي ترامپ ميان امريکايي‌ها به دليل افول نقش رهبري واشنگتن در جهان، توقف دستور کار رياست جمهوري در داخل و لايحه بهداشت و درمان نامحبوب جمهوريخواهان کاهش يافته است. به گزارش ايسنا، نظرسنجي جديد واشنگتن‌پست و اي‌بي‌سي‌نيوز درباره عملکرد دونالد ترامپ، رئيس‌جمهوري امريکا از بهار نشان مي‌دهد که محبوبيت او رو به وخامت است. با گذشت شش ماه از روي کار آمدن، محبوبيت ترامپ از ۴۲ درصد ماه آوريل به ۳۶ درصد رسيده است. ميزان نارضايتي از او هم با 5 درصد افزايش به ۵۸ درصد رسيده است. در مجموع ۴۸ درصد از عملکرد ترامپ «قوياً ناراضي» هستند. اين سطح از نارضايتي پيشتر هرگز براي بيل کلينتون و باراک اوباما ديده نشده بود و تنها در دور دوم رياست جمهوري جورج بوش چنين موردي رخ داد. تقريباً نيمي از امريکايي‌ها (۴۸ درصد) معتقدند رهبري کشورشان در جهان از زمان تحليف ترامپ ضعيف‌تر شده است. در مقابل، ۲۷ درصد گفته‌اند رهبري امريکا قوي‌تر شده است. به‌رغم آنکه ترامپ حين کمپين‌هاي انتخاباتي وانمود مي‌کرد براي رسيدن به توافق‌هايي در راستاي منافع کشورش مهارت دارد، اکثريت مي‌گويند به او در مذاکره با رهبران خارجي خصوصاً ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهوري روسيه اعتماد ندارند. از سوي ديگر يافته‌هاي نظرسنجي واشنگتن‌پست و  اي‌بي‌سي‌نيوز نشان مي‌دهد، ۶۰ درصد امريکايي‌ها معتقدند روسيه براي نفوذ در نتايج انتخابات تلاش کرد. اين ميزان پيشتر در ماه آوريل ۵۶ درصد بوده است. حدود ۴۴ درصد نسبت به مداخله روسيه ترديد دارند و معتقدند ترامپ از اقدامات آنها سود برده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار