کد خبر: 862418
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
مديرکل اطلاعات و مبارزه با تروريسم وزارت کشور عراق در گفت‌وگو با روزنامه الصباح عراق اعلام کرد كه ابوبکر البغدادي سرکرده داعش زنده و در خارج از شهر رقه پنهان شده است.
به گزارش ايسنا، ابوعلي البصري، رئيس تيم اطلاعاتي الصقور و مديرکل سازمان اطلاعات و مبارزه با تروريسم عراق در وزارت کشور اظهار داشت: براساس گروه‌هاي نظارتي ما که اطلاعات دقيقي از تحرکات ابوبکر البغدادي دارند، خبر مرگ او صحت ندارد. چون تيم اطلاعاتي ما بيش از سازمان‌هاي اطلاعاتي کشورهاي عربي و بين‌المللي تحرکات داعش به ويژه ابوبکر البغدادي را تحت کنترل دارد. روسيه، ايران و سوريه اعلام کرده‌اند که البغدادي صددرصد مرده است در حالي که امريکا هنوز موضع نهايي خود را درباره سرنوشت البغدادي اعلام نکرده و مي‌گويد نمي‌تواند اين مسئله را تأييد کند.
 
وي اظهار داشت: واقعيت نشان داد بعد از آزادسازي موصل داعش ديگر تنها تهديدي عليه عراق و منطقه نيست بلکه به زودي شهرهاي بزرگ جهان را هدف قرار مي‌دهد.
البصري اظهار داشت: داعش گروه‌هاي وابسته و نوپاي خود را از سوريه و از خاک ترکيه به سراسر جهان فرستاده تا با حمايت مالي تندروها به ايجاد رعب و وحشت بپردازند.
 رئيس تيم اطلاعاتي الصقور افزود: جامعه جهاني بايد داعش را محاصره کرده و راه‌هاي کمک مالي آن را ببندد.
 
برخي کشورهاي حامي تروريسم و حاميان مالي آن را از اين کار باز بدارد. اين کشورها بايد بدانند با آتش‌بازي مي‌کنند هنوز حمايت مالي و انتقال نيرو به داعش از سوي کشورهاي جهان صورت مي‌گيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار