کد خبر: 862417
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
رئيس‌جمهور ترکيه در تجمعي که شب گذشته به مناسب است اولين سالگرد کودتاي نافرجام اين کشور برگزار شد، بار ديگر وعده خود مبني بر اجراي مجدد مجازات اعدام در اين کشور را تکرار کرد.
به گزارش تسنيم، رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه شنبه شب در تجمعي که به مناسبت اولين سالگرد کودتاي نافرجام در اين کشور برگزار شده بود، وعده داد همه «خائنان به ملت» ترکيه مجازات خواهند شد. اردوغان اظهار داشت: «پيش از هر چيز سر اين خائنان را از بدن جدا خواهيم کرد.» او همچنين بار ديگر وعده خود مبني بر اجراي مجدد مجازات اعدام در ترکيه را تکرار کرد. رجب طيب اردوغان همچنين در اين مراسم از طرح استفاده از لباس يک شکل «مانند گوانتانامو» براي افراد مظنون به دست داشتن در کودتاي نافرجام سال گذشته سخن گفت.
 
طرح استفاده از لباس يک شکل براي مظنونان کودتاي سال گذشته پس از آن صورت مي‌گيرد که يکي از افراد متهم به دخالت در اين کودتا با تيشرتي که روي آن کلمه «قهرمان» به زبان انگليسي نقش بسته بود، در دادگاه حاضر شد. به دنبال کودتاي نافرجام سال گذشته در ترکيه که حدود 250 کشته برجا گذاشت، حدود 150 هزار نفر در اين کشور يا از کار برکنار يا تعليق شدند. بيش از 50 هزار تن نيز به دنبال اين کودتاي نافرجام بازداشت شدند. از سوي ديگر، ژان کلود يونکر، رئيس کميسيون اروپا روز يک‌شنبه در سخناني از ترکيه خواست اگر اميدوار به پيوستن به اتحاديه اروپاست، به ارزش دموکراتيک پايبند باشد. يونکر در سرمقاله‌اي که در هفته‌نامه بيلد آلمان منتشر شده، نوشته است: هر کسي که مي‌خواهد به اتحاديه اروپا ملحق شود، در حال پيوستن به يک اتحاديه از ارزش‌هاست. ترکيه بايد به طور شفاف رنگ‌هاي اروپايي خود را نشان دهد و قاطعانه ارزش‌هاي اساسي اروپايي را در قلب و جان خود قرار دهد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار