کد خبر: 862232
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی خبر داد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نمایشگاه آثار فرتاش فریبرز هنرمند صنایع دستی این استان در تالار ورودی سازمان میراث فرهنگی کشور برپا شد.

«جعفر صفاخواه» بااعلام این خبر افزود: در لابی(تالار ورودی) سازمان میراث فرهنگی آثار سفال و سرامیک این هنرمند شناخته شده استان سمنان عرضه شده و به فروش می‌رسد.
وی گفت: فرتاش فریبرز دارای بیش از 33 سال سابقه فعالیت در زمینه سفال لعابدار در استان سمنان است و سالانه حدود 10 هزار قطعه اثر هنری تولید می‌کند.
صفاخواه با اشاره به اینکه این هنرمند دارای نشان درجه یک هنری است، افزود: فریبرز تا کنون تحقیقات متعددی در زمینه احیای سفال و لعابهای گذشته ایران به ویژه دوره اسلامی زرین فام، نقوش آئینی و مذهبی هزاره اول قبل از میلاد و ... انجام داده است.
وی گفت: حضور در نمایشگاه‌های هنری معاصر، مفاخر صنایع دستی تهران، کسب چندین لوح تقدیر به دلیل حضور در نمایشگاه‌های صنایع دستی و بازرگانی کشور و حضور در 80 نمایشگاه داخلی و منطقه ای از جمله موفقیت‌های کسب شده توسط این هنرمند است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان افزود: آثار سفال و سرامیک این هنرمند به کشورهای استرالیا، ایتالیا و سوئد ارسال می‌شود.
کارگاه فرتاش فریبرز در شهرستان شاهرود روستای ابرسج واقع است.
سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در تهران، خيابان آزادي، نبش زنجاني جنوبي واقع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر