کد خبر: 862229
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
استاد حقوق دانشگاه پیام نور شاهرود
استاد حقوق دانشگاه پیام نور شاهرود گفت: برخی از قوانین یا قدیمی شده اند و یا دربرخی از زمینه ها دچار کاستی هستند و قانون گذاران موظفند بروز رسانی و اصلاح آنان را در دستور کار قرار دهند.
علی شاهینی  افزود: برخورد قاطع و سریع با مجرم در دادگاه ها نیز از دیگر راهکارهای پیشگیری از وقوع جرم است
وی با بیان اینکه فرهنگ سازی و آشنایی مردم با جرایم تا حد زیادی در کاهش بروز آن ها در جامعه تاثیرگذار است، افزود: نبود اطلاع کافی و دقیق از قوانین و مقررات در بسیاری از موارد سبب می شود فرد به طور ناخواسته دست به ارتکاب عملی بزند که جرم به شمار می رود.
وی افزایش سطح رفاه جامعه و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را از دیگر عوامل مهم کاهش وقوع جرم دانست و تاکید کرد: بیکاری و مشکلات مالی سبب ایجاد مشکلات اجتماعی می شود که در چنین شرایطی ارتکاب جرم برای برخی دور از انتظار نیست.
رییس دانشگاه پیام نور شاهرود با اشاره به ضرورت کنترل موثر مرزها، یادآور شد: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اولویت های نظام جمهوری اسلامی است و مسوولان امر در این راستا باید به طور جدی تلاش کنند.
شاهینی با اشاره به لزوم کنترل سطح روانشناسی افراد جامعه در بازه های زمانی مختلف، بیان کرد: افزایش فرهنگ ورزش و کتاب خوانی، کنترل موثر فرزندان، افزایش سطح سواد در مناطق محروم، آشنایی مردم با روش های کنترل خشم، تلاش برای کاهش آمار طلاق و حمایت موثر از خانواده های ضعیف از دیگر راه های پیشگیری از وقوع جرم است.
بنا به اعلام دادستان شاهرود، سرقت، ضرب و جرح، مواد مخدر و تصادف به ترتیب بیشترین جرایم این شهرستان را در سال 95 تشکیل داده اند.
توهین و افترا، تهدید، کلاه برداری و فروش مال غیر نیز در رده های بعدی قرار دارند. همچنین جرم بیشتر زندانیان شهرستان سرقت بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر