کد خبر: 862227
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
استاندار سمنان:
استاندار سمنان گفت: به ازای هر 100 نفر در استان سمنان، هشت نفر دارای مهارت و شرایط اشتغال ولی بیکار هستند.
محمد رضا خباز  در حاشیه چهارمین نشست کارگروه اشتغال افزود: نرخ کاهش بیکاری در استان سمنان هشت درصد است و بر اساس مرکز آمار ایران، سمنان رتبه اول استان های کشور از نظر کاهش بیکاری دارد.
وی، به طرح کارورزی استان سمنان اشاره کرد و گفت: بیش از سه هزار نفر در طرح کاروزی در استان سمنان ثبت نام کردند که هزار و 890 نفر با توجه به بودجه ، سهم استان در اجرای این طرح است.
وی یکی از شرایط اجرایی شدن طرح کارورزی در استان سمنان را اعلام آمادگی واحد های تولیدی و بنگاه های اقتصای دانست و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در مورد این طرح ضعیف بوده و باید باجدیت بیشتری پیگیری شود.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: از 85 واحد بنگاه اقتتصادی که در استان سمنان برای طرح کارورزی اعلام آمادگی کردند، 40 مورد مربوط به شهرستان سمنان و 20 مورد شهرستان شاهرود بوده که باید برای پذیرش این تعداد سهمیه استان در بنگاه های اقتصادی تلاش و اطلاع رسانی دقیق تری شود.
داشتن حداکثر 27 سال سن برای دارندگان مدرک کاردانی، 30 سال برای دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و 33 سال برای دارندگان مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری از جمله شرایط متقاضیان کارورزی است.
65درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر