کد خبر: 862219
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت : انتقال آب سد نمرود تهران به گرمسار برای تامین آب آشامیدنی مردم این شهرستان نیازمند 300 میلیارد ریال اعتبار است.

ایرج حیدریان با بیان این که انتقال این آب به صورت حق آبه انجام می شود، افزود : با انتقال آب از سد نمرود به گرمسار در دراز مدت شاهد رفع چالش کمبود آب در این شهرستان خواهیم بود.
وی اظهار داشت: اکنون استان سمنان با کمبود آب زیرزمینی به مقدار 143 میلیون متر مکعب مواجه است و باید برای رفع این چالش مهم، قدم های جدی تری برداشته شود..
وی خاطرنشان کرد : صرفه جویی و اصلاح الگوی مصرف یکی از راه کارهای مهم برای جلوگیری از هدر رفت آب و اطمینان به سرمایه گذاران برای تامین آب است و براساس برنامه ششم توسعه سازمان جهاد کشاورزی باید معیار و آماری از میزان تغییرات الگوی کشت در نواحی مختلف استان سمنان ارایه دهد.
وی تصریح کرد : 86 درصد تولید آب زیرزمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که باید به دلیل اشتغالزایی قابل توجه در بخش صنعت، با اصلاح الگو کشت ، بخش قابل توجهی از آب تولیدی استان را به این حوزه اختصاص داد.
وی با بیان این که، 9 درصد آب تولیدی استان در بخش آشامیدنی و سه درصد در بخش صنعت, 2 درصد در بخش سایر استفاده می شود، یادآور شد: در بخش های زیرزمینی در استان سمنان بیش از 850 میلیون لیتر در سال آب تولید می شود در حالی که در سال جاری 350 میلیون لیتر است.
حیدریان ادامه داد : رفع مشکل کم آبی در استان سمنان در سه دوره زمانی کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی شده است و در بلند مدت برنامه انتقال آب خزر به استان عملیاتی می شود و با اجرای این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی استان برطرف خواهد شد.
وی به پرونده در حال بررسی طرح انتقال آب خزر به استان سمنان در سازمان حفاظت محیط زیست اشاره و اضافه کرد : انتظار می رود تا پایان سال 96 جواب قطعی انتقال آب خزر به سمنان انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان گفت : انتقال آب خزر به عنوان تنها راه نجات استان سمنان باید مورد توجه قرار گیرد و هم اکنون کمبود آب ، سمنان را باچالش هایی مواجه کرده است.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر