کد خبر: 862209
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
رئیس ستاد دیه کشور خبر داد ؛
رئیس ستاد دیه کشور در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: با همکاری اوقاف خراسان رضوی، انجمن یاوران وقف با هدف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان خراسان رضوی راه اندازی می شود.

جلسه ای با حضور سید اسدالله جولایی، رئیس ستاد دیه کشور، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمد زاده؛ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام جمال ایزدی؛ معاون فرهنگی اجتماعی استان  در محل اداره کل اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین احمد زاده با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف سیره ای است که خود اهل بیت(ع) به آن عمل کرده اند، بیان داشت: وقتی انسان از دنیا می رود، دفتر عملش بسته می شود، مگر با داشتن ـ صدقه جاریه، علمی که از آن استفاده شود و فرزند صالحی که برایش دعا کند.

وی با بیان اینکه نجات یک انسان نجات جامعه است، تصریح کرد: اگر كسي يك نفر را نجات بدهد، گویی همه‌ي مردم را زنده كرده و به لحاظ روحی، فردی که از زندان آزاد می شود برای خود، خانواده و جامعه برکاتی دارد و مصداق آیه شریفه (( و من احیاها فا کنما احیا لناس جمیعا)) است.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی اضافه کرد: فردی که غیرعمد گرفتار می شود با مشکلات عرفی، خانوادگی، اقتصادی و اجتماعی زیادی روبه روست و بهتر است در هر حوزه ای که وارد می شویم از افراد همان حوزه کمک گرفته تا اولویت ها گم نشود.

احمد زاده اظهار داشت: یکی از موارد مصرف زکات فطریه ماه مبارک رمضان خریداری بنده‌ ها و آزاد کردن آنان و کمک به افراد بدهکاراست که باید از این ظرفیت نیز برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استفاده شود.

 

درادامه این جلسه حجت السلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف خراسان رضوی، اظهار داشت: استان خراسان رضوی در موضوعات قرآنی، موقوفات و بقاع متبرکه شاخص که زمینه تحقق قطب فرهنگی کشور را فراهم آورده الگو بوده است و موفق ترین انجمن های یاوران وقف کشور را در استان خراسان رضوی شاهد هستیم.

ایزدی افزود: با راه اندازی انجمن یاوران وقف برای نخستین بار در استان خراسان رضوی با اعضای 7 یا 9 نفره از اشخاص حقیقی وحقوقی و نظارت اداره اوقاف و برگزاری نشست های علمی، همایش های استانی و ملی شاهد ایجاد وقف های مستقل و جمعی با نیت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خواهیم بود.

 

در ادامه سید اسدالله جولایی، رئیس ستاد دیه کشور بیان داشت: هدف ستاد دیه در حوزه آزادی زندانیان جرائم غیرعمدی و محکومیت های قطعی مالی، اصل بر عدم استفاده از بودجه های دولتی است و ستاد دیه در فعالیتهای خود متّکی به منابع و ظرفیتهای مردمی است .

وی با بیان اینکه هر کار خیری که از استان خراسان رضوی شروع شود، در کشوری فراگیر می شود، افزود: راه اندازی انجمن یاوران وقف برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کار بسیار ارزشمند و نیازمند فرهنگ سازی است.

جولایی با بیان اینکه برکات ایجاد وقف برای زندانیان می تواند در طی سالها جاری باشد گفت: یکی از سنت‌های خوب ایرانیان در ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن‌های گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد است و ستاد دیه موظف است همه آن چیزی که مردم کمک کردند مستقیم برای آزادی زندانیان هزینه کند .

وی با اشاره به اینکه کمک خیران به زندانیان جرائم غیرعمد منجر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود گفت: ماندن افرادی که به واسطه جرائم غیرعمد در زندان به سر می‌برند اثرات تخریبی بسیاری بر روی این افراد و خانواده‌های آنها دارد که غیر قابل جبران است.

رئیس ستاد دیه کشور در پایان گفت: با همکاری اوقاف خراسان رضوی و راه اندازی انجمن یاوران وقف به منظور ایجاد وقف های مستقل و جمعی زمینه  ازادی زندانیان جرایم غیر عمد، هزینه های دارو و درمان و تحصیل زندانیان فراهم خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار