کد خبر: 862199
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با تأکيد بر اينکه «آزادي موصل بلندترين گام در طول چند سال گذشته بحران تروريستي عراق بود» گفت که امريکا و همپيمانان منطقه‌اي و اروپايي‌اش بزرگ‌ترين بازنده در آزادي موصل بودند.
علاءالدين بروجردي در گفت‌وگو با ايسنا با تبريک به ملت، دولت و ارتش عراق و نيروهاي حشد الشعبي و آيت‌الله سيستاني که نقش کليدي در تحولات داشتند، گفت: در اين تحولات امريکا و هم پيمانانش بازنده ميدان بودند.  وي توضيح داد: طراحي امريکا و همپيمانانش تجزيه عراق و بعد شکل‌گيري حکومت اسلامي عراق و شام يا همان داعش بود تا سياست‌هاي آنها اجرايي شود، اما داعش به درک واصل شد و شکست خورد که شکست داعش به معناي شکست امريکا و رژيم صهيونيستي است.
 
بروجردي ادامه داد: امريکا هزاران نفر از داعشي‌ها را به نام درمان در بيمارستان‌هايش بستري کرده است که عليرغم تمامي کمک‌ها او و همپيمانان منطقه‌اي و اروپايي‌اش شکست جدي خوردند. وي ابراز اميدواري کرد که داعش در سوريه نيز از مرحله تهديد تماميت ارضي خارج شده و سوريه نيز جشن بزرگ پيروزي نهايي را برگزار کند. از اين‌رو تحولات موصل از دو منظر پيروزي ملت عراق و شکست امريکايي‌ها مهم است. رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت که امريکايي‌ها با شکست در موصل به اين نتيجه رسيدند که نمي‌توانند همانند گذشته توطئه‌هاي شوم خود را در منطقه انجام دهند. بروجردي آزادي موصل را يک پيروزي براي جمهوري اسلامي ايران دانست و توضيح داد: ما از روز اول در برابر پديده شوم تروريستي ايستادگي کرده و براي کمک به ملت‌هاي عراق و سوريه جهت شکست تروريست‌ها اعلام موضع کرديم. به هيمن دليل آزادي موصل تحولي بسيار مهم و غرورآفرين براي ايران محسوب مي‌شود. وي در پايان و در جمع‌بندي گفت که آزادي موصل بلندترين گام در طول چند سال گذشته بحران تروريستي عراق است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار