کد خبر: 862179
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
معامله‌گران بورس تهران با داغ شدن روزهاي ترافيك مجامع، ديروز شاهد معاملات پرحجم در گروه فلزات اساسي به رهبري فولاد مباركه بودند چينش جديد هيئت مديره فولاد در معدني‌ها آينده‌اي نوين را براي اين گروه در بازار سهام ترسيم كرده است.
 
به گزارش فارس، شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس اوراق بهادار تهران در پايان معاملات ديروز با افزايش 149 واحدي روي رقم 79‌هزار و 658 واحد ايستاد. همچنين شاخص كل فرابورس (آيفكس) با افزايش 2 واحدي به 911 واحد رضايت داد. ارزش كل معاملات بورس تهران به بيش از 198 ميليارد تومان نمايش داده شد كه ناشي از دست به دست شدن بيش از 691 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 43 هزار و 982 نوبت داد و ستد بود. همچنين بلوك 31/70 درصدي سهام مديريتي غيركنترلي صنايع پتروشيمي زنجان به وكالت از شركت توليدي سامان پلاستيك روانه ميز فروش بازار پايه فرابورس شد.
 
در بازار2 بورس تهران كه به معاملات درون‌گروهي سهامداران عمده اختصاص دارد، 155 ميليون سهم فولاد مباركه به ارزش كمتر از 24‌ميليارد تومان به كدهاي درون‌گروهي سهامدار عمده منتقل شد.
در نماد معاملاتي صنعتي آما نيز بيش از 12 ميليون سهم به ارزش بيش از 5 ميليارد تومان كد به كد شد. در بانك سينا اما 5 ميليون سهم به ارزش 500 ميليون تومان به كدهاي درون‌گروهي سهامدار عمده انتقال يافت. براساس اين گزارش، بورس تهران در حالي معاملاتي كم‌حجم را در روندي متعادل نظاره‌گر بود كه با داغ‌تر شدن روزهاي پرترافيك فصل مجامع در روزهاي آينده شاهد تكاپوي معامله‌گران در تك‌سهم‌هاي اغلب كوچك بازار است. در اين بين انتخاب اعضاي جديد هيئت مديره سرمايه‌گذاري توسعه معادن و فلزات طي ديروز سرآغاز فصلي نوين براي سنگ‌آهني‌هاي بازار و به تبع آن، تغيير در نحوه مديريت و كنترل سهام فولادسازان بزرگ كشور بود.
 
در مجمع «و معادن» سه كرسي هيئت مديره اين شركت به فولاد مباركه اصفهان رسيد و دو كرسي باقي‌مانده را نيز سازمان تأمين اجتماعي دراختيار گرفته است، به اين ترتيب با توجه به دستيابي فولاد مباركه به سه كرسي مديريتي شركت صنعتي و معدني چادرملو در هفته گذشته و همچنين با توجه به انتظار براي دستيابي به سه كرسي مديريتي معدني و صنعتي گلگهر در روز آينده، عملاً مديريت سرمايه‌گذاري اميد ديگر نمي‌تواند واژه هلدينگ معدني‌ها را به عنوان بزرگ‌ترين شركت چند رشته‌اي حاكم بر مديريت و كنترل شركت‌هاي سنگ‌آهني يدك بكشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار