کد خبر: 862173
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
دبير سي و ششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر:
فرهاد مهندس‌پور، دبير جشنواره تئاتر فجر خواستار واگذاري مسئوليت‌هاي اين جشنواره به ديگر جشنواره‌هاي تئاتر شد.
هادي عسگري
 
دبير جشنواره تئاتر فجر در نشست خبري اين جشنواره با اعتراض به وضعيت برگزاري اين جشنواره بين‌المللي گفت: در ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته، يعني تا قبل از سال 85-84 حكمت برگزاري جشنواره تئاتر فجر اين بود كه تكليف اجراهاي سال بعد را مشخص كند و البته همان موقع هم ما اعتراض داشتيم كه چرا بايد كانال رسيدن به اجراي عموم، جشنواره تئاتر فجر باشد اما الان قضيه برعكس شده است و ما اصلاً كار تازه‌اي در جشنواره نداريم. قبلاً آن طرف خط بوديم و الان اين طرف خط، پس به نظر مي‌رسد كه يك خط ميانه‌اي نياز است اما رسيدن به اين حد ميانه نياز به آرام قدم برداشتن دارد.
 
مهندس‌پور با اشاره به تلاش براي نزديك شدن جشنواره تئاتر فجر به استانداردهاي بين‌المللي، يكي از اين راهكارها را عدم انتخاب آثار جشنواره بر اساس فيلم اجراها توصيف كرد و گفت: در اين دوره قرار است انتخاب آثار با مشاركت حداكثري هنرمندان چه در تهران و چه در شهرستان‌ها صورت گيرد و يك گروه ۷۰ نفري از هنرمندان كارها را انتخاب مي‌كنند كه ميانگين آنها بخش مرور را انتخاب خواهند كرد اما براي انتخاب آثار شهرستان‌ها همچنان ناچاريم فيلم آثار را ببينيم.
 
دبير جشنواره در ادامه گفت: معتقدم جشنواره تئاتر فجر بايد مسئوليت‌هايش را به جشنواره‌هاي ديگر واگذار كند تا دبيرخانه زير فشار كمتري كارش را انجام دهد و همچنين بتوانيم به جشنواره‌هاي ديگر نيز اعتبار بدهيم. همچنين شايسته است روند انتخاب آثار معقول‌تر و عمومي‌تر و همچنين فراگيرتر باشد. اگر بتوانيم اين چند قدم كوچك را برداريم، مي‌توانيم كمك كنيم كه جشنواره به معناي اصلي خودش دست يابد.
 
وي تصريح كرد: ما اين شأنيت را نداريم كه براي همه وجوه تئاتر تصميم بگيريم يا روي آن تأثير بگذاريم. اگر كارهاي بيهوده را كنار بگذاريم مي‌توانيم روي فعاليت‌هايي كه بايد انجام دهيم، تمركز كنيم پس شكيبايي به خرج دهيم. جشنواره تئاتر خياباني مريوان بايد جشنواره بزرگي شود و به جاي اينكه ما تصميم‌گيرنده باشيم اين تصميم‌گيرندگي را به جشنواره‌هاي ديگر بسپاريم. پيشنهاد من اين است كه جشنواره را كوچك كنيم تا بتوانيم آن را بهتر ببينيم. تئاتر را با لشكركشي اشتباه نگيريم.
جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از اول تا دوازدهم بهمن ماه امسال در تهران برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار