کد خبر: 862038
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان اصفهان اعلام کرد:
شرکت‌های دولتی، تولیدی ،صنعتی و معدنی و صاحبان ومدیران مشاغل تا روز31 تیرماه فرصت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کنند واز بخشودگی 100 درصدی جرائم با شرط پرداخت کامل مالیات استفاده کنند.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک هفته مالیات  اظهار داشت: 226 هزار یکصدو 7اظهارنامه مالیاتی مشاغل را به صورت الکترونیکی دریافت شده است که ازصد در صد 102 درصد محقق شد و این یعنی 2 درصد بیش از پیش‌بینی که در نظر داشتیم ورئند پرداخت مالیات در استان خوب بوده است .

مراد امیری گفت: شرکت‌های دولتی، تولیدی ،صنعتی و معدنی و صاحبان ومدیران مشاغل تا روز31 تیرماه فرصت دارند تا اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کنند واز بخشودگی 100 درصدی جرائم با شرط پرداخت کامل مالیات استفاده کنند.

وی با اشاره به ماده 38 قانون مالیاتی اذعان نمود : بنگاه‌هایی که تا سقف50 نفرکارگر و واحد های کوچک که 10 نفرکارگردارند جزء بنگاه‌های متوسط محسوب می‌شوند ودر ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغیه‌های نیز در خصوص برای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به اداره امور مالیاتی ارسال شده که سعی داریم با نگاه ویژه به صنعت این موارد را اجرا کنیم.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان با تأکید بر حمایت از اشتغال‌زایی بنگاه‌های کوچک و متوسط گفت: در همین راستا، اظهارنامه‌های واحدهای کوچک و متوسط مربوط به سال 94 برابر قانون بدون بررسی مالیاتی مورد پذیرش قرار می‌گیرد مگر این که موردی خلاف آن ثابت شده و اطلاعی از کتمان اطلاعات به دست آوریم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار جوان در خصوص فرار مالیات اظهار نمود : در زمان‌هایی که رونق اقتصاد داشتیم شاهد افزایش مالیات دهی واحدهای صنفی بودیم، اما باز در همان زمان هم اصناف از وضعیت مالی خوبی برخوردار نبودند و تمام این موضوع به دلیل فرار مالیاتی مدیران نیست و بخشی از آن به دلیل عدم وجود اطلاعات کامل اظهارنامه ها بود که با عملیاتی شدن سند جامع مالیاتی کشور بانک‌های اطلاعاتی اداره مالیات کامل‌تر خواهد شد.

امیری در ادامه افزود :سال گذشته یک هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای ارزش‌های افزوده به بیش از 100 شهرداری استان واریز کردیم و شهرداری‌ها باید نسبت به محل انجام این هزینه‌ها پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان از پرداخت مالیات معاف هستند و این موضوع طی تفاهمنامه ای با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انجام گرفته است، شرکت هایی که مدعی هستند از آنها مالیات دریافت می شود، احتمالا دانش بنیان نیستند.

مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص بنگاه‌های غیرفعال خاطر نشان کرد: شرکت‌های غیرفعال نباید مالیات پرداخت کنند اما این بر می‌گردد به انضباط کارفرما که به محض غیرفعال شدن موضوع را اطلاع دهد.

در ادامه این نشست خبری رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بعنوان میهمان ویژه اظهار کرد: وقتی در شرایط رکود قرار داریم، تورم تک رقمی شده و بهره تسهیلات بالای 20 درصد است چه توقعی می‌توان از رشد تولید کشور داشته باشیم.

محمدجعفر برکتین گفت : وابستگی ما به نفت که نزدیک به 100 سال است در تمامی شئون زندگی‌مان وجود داشته وبا تزریق دلارهای نفت مردم زندگی راحتی داشته اند و پس از این همه مدت تغییر کسب درآمد دولت و رفتن به سوی پرداخت مالیات مانند یک شوک  میباشد .

وی افزود: دولت تدبیر که بر سر کار آمد با چند موضوع مواجه بود، شرایطی داشت که در تحریم امکان فروش نفت نبود و از طرفی برای پرداخت بودجه و یارانه نیاز به نقدینگی داشت و باید در این شرایط تصمیمی می‌گرفت و چاره‌ای برای حل این تضاد اندیشیده می‌شد.

برکتین اضافه کرد: کسی که با راه‌اندازی یک کارخانه به اشتغال‌زایی کشور کمک می‌کند انسان ارزشمندی است واداره مالیات مجسمه تولیدکننده را طلا بگیرد و سر در اداره خود نصب کند، نه این که با تهدید و ارعاب با او رفتار کنند.

وی تأکید کرد: فشاری که به واحد صنعتی می‌آید نباید به جایی برسد که نه تنها مالیات پرداخت نشود بلکه اشتغال نیز ضربه بخورد؛ سال گذشته با تعاملی که با اداره امور مالیاتی داشتیم بخشودگی‌ها و برخوردهای خوب  اداره اقصاد ودارایی توانست دریافت مالیات را افزایش دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار