کد خبر: 862037
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
مسوول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان سمنان :
مسوول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان سمنان گفت: شورای نگهبان با رسیدگی حکیمانه به لایحه و طرح های مصوب در مجلس شورای اسلامی و نظارت بر انتخابات برای افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی تلاش می کند.
حجت الاسلام حسنعلی عربی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان افزود: با تلاش نهاد های اجرایی و نظارتی در اردیبهشت امسال انتخاباتی پرشور و با صلابت برگزار شد که شورای نگهبان نقش اساسی در این موفقیت داشت.
وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نهادی ارزشی و ولایی است که همواره برای رفع نقایص احتمالی و جلوگیری از تفرقه و افزایش وحدت در نظام جمهوری اسلامی در تلاش است.
مسوول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان سمنان گفت: مردم و مسوولان برای توسعه و رشد بالندگی کشور به منویات رهبر انقلاب توجه کنند همان طورکه شورای نگهبان به عنوان نهادی نظارتی همواره در این مسیر حرکت می کند .
حجت الاسلام عربی گفت: هم اکنون کشور با مشکلات قابل توجه اقتصادی و بیکاری مواجه است که رفع این مشکلات با تلاش مردم و مسوولان ممکن است .
شورای نگهبان از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تمامی قوانین مجلس شورای اسلامی پیش‌از ابلاغ، به تأیید این شورا می‌رسد تا مغایر شرع و قانون اساسی نباشد. تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطهٔ وظایف این شورا جای دارد.
فقهای دوره اول شورای نگهبان در اول اسفندماه سال 1358 توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) انتخاب و فعالیت آنها در 26 تیر 1359 آغاز شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر