کد خبر: 862031
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
مدیرکل راه و ترابری استان:
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان گفت: راه های شاهرود واقع در محورخارتوران و مناطق کوهستانی برای حفاظت از یوزهای آسیایی بهسازی و نوسازی می شود.
سیدعبدالحمید نژاد صفوی  با بیان این که برای اجرای این طرح در سال 96 بیش از یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است ، افزود : باید برای جلوگیری از تلفات حیوانات اهلی و وحشی در محورهای استان سمنان از جمله محور یاد شده برنامه های جامعی را تنظیم کرد.
وی اظهار داشت: در محور جنگل ابر، خارتوران و میاندشت شهرستان شاهرود حیوانات وحشی مانند یوز آسیایی شناسایی شدند که باید برای برای جلوگیری از برخورد خودروهای عبوری با این گونه های نادر سالم سازی جاده ها در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد : نصب تابلوهایی برای کاهش سرعت و افزایش روشنایی از اقدامات موثر برای کاهش تلفات گونه های حیوانی نادر در سمنان است و در پارک ملی سمنان این طرح برای حفاظت از گونه های نادر در 2 سال گذشته اجرایی شده است.
وی اضافه کرد : با توجه به این که مهم ترین زیستگاه یوز آسیایی در شاهرود واقع شده، حفاظت از منطقه توران نیازمند عزم مسوولان است تا با همدلی و ایجاد وحدت رویه به منظور هدف مشترک که حفاظت از عرصه های طبیعی است به یک نقطه واحد رسید.
نژاد صفوی تصریح کرد : مهاجرت یوزها از مناطق ییلاقی به طور معمول به ارتفاعات شاهرود در پاییز ماه انجام می شود و از این حیث باید با نصب تابلوهای هشداری و ساماندهی محورهای استان در جلوگیری از تلفات احتمالی این گونه های ارزشمند اقدام کرد.
مدیرکل راه و ترابری استان سمنان اضافه کرد : کاهش سرعت با نصب تابلو، دوربین ثبت تخلف و چراغ چشمک زن هیچ کدام تضمین کننده حفاظت از یوز آسیایی نیست اما می توان این برخوردها و تصادفات را به حداقل برساند.
استان سمنان سه منطقه حفاظت شده در محدوده جنگل ابر، خارتوران و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد، یک ششم از کل مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان واقع است.
کیلومتر از بزرگراه 860 کیلومتری تهران – مشهد در استان سمنان واقع شده است. 660
استان سمنان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع وسعت رتبه ششم را در بین دیگر استان های کشور به لحاظ وسعت دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر