کد خبر: 862003
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
آلمان و فرانسه در چارچوب همکاري‌هاي گسترده در عرصه پروژه‌هاي تسليحاتي قصد دارند نسل جديدي از جت‌هاي جنگنده را جايگزين جنگنده‌هاي کنوني خود کنند. طرح نهايي اين پروژه اواسط سال آينده ميلادي به پايان مي‌رسد.
آلمان و فرانسه قصد دارند مشترکاً يک جت جنگنده اروپايي بسازند. کاخ اليزه اعلام کرد که اين جنگنده قرار است در درازمدت جايگزين ناوگان هوايي کنوني دو کشور شود. قرار است طرح نهايي اين پروژه تا اواسط سال آينده ميلادي با نظارت دو طرف تدوين شود. به گزارش دويچه وله، آلمان و فرانسه در عين حال قصد همکاري گسترده‌اي را در عرصه پروژه‌هاي تسليحاتي در دهه آينده ميلادي دارند. هر دو کشور پس از نشست مشترک شوراي وزيران‌شان در روز پنج‌شنبه در پاريس اين خبر را اعلام کردند. آنها مي‌خواهند بررسي کنند آيا کار مشترک روي يک تانک جديد، يک هواپيماي جديد گشت دريايي و يک جت جنگنده جديد امکانپذير است يا نه. جنگنده مورد نظر آلمان و فرانسه قرار است جايگزين جنگنده‌هاي يوروفايتر و رافال شود.
 
اين تصميم قرار است به اطلاع ديگر کشورهاي اروپايي هم برسد. علاوه بر اين، دو کشور همسايه مي‌خواهند در جهت ارتباط مستقيم ارتش‌هاي خود نيز به‌گونه‌اي حرکت کنند تا سربازان‌شان بتوانند مستقيماً با يکديگر وارد گفت‌وگو شده و به ذخيره اطلاعاتي مشترک دسترسي داشته باشند. فرماندهي سايبري ارتش دو کشور هم بايد به همين شکل همکاري تنگاتنگي داشته باشند. تلاش آلمان و فرانسه براي ساخت جنگنده اروپايي درحالي است كه اين دو كشور با روي كار آمدن دونالد ترامپ، در امريكا سياست دوري از واشنگتن را در پيش گرفته‌اند و در بسياري از تحولات جهاني با دولت جديد امريكا اختلاف‌نظر دارند. از سوي ديگر، رزمايش نيروهاي ناتو در اروپاي شرقي خشم مسكو را رد پي داشته است. به گزارش شبکه راشا تودي، الکساندر گروشکو، نماينده دائمي روسيه در ناتو در نشست شوراي روسيه- ناتو اعلام کرد: افزايش فعاليت‌هاي ناتو به عنوان بخشي از استراتژي گسترده نزديک شدن اين ائتلاف به مرزهاي روسيه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار