کد خبر: 862001
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
ماجراي ارتباط پسر دونالد ترامپ با يك وكيل روسي پيش از انتخابات رياست جمهوري امريكا رسوايي ديگري را براي رئيس‌جمهور امريكا به بار آورده و وي را در چند قدمي استيضاح قرار داده است.
ماجراي ارتباط پسر دونالد ترامپ با يك وكيل روسي پيش از انتخابات رياست جمهوري امريكا رسوايي ديگري را براي رئيس‌جمهور امريكا به بار آورده و وي را در چند قدمي استيضاح قرار داده است. دو نماينده دموكرات به دليل ممانعت كاخ سفيد از تحقيقات در مورد مداخله روسيه در انتخابات، به طور رسمي طرح استيضاح ترامپ را به كنگره ارائه کرده­‌اند.
شش ماه از حضور دونالد ترامپ در کاخ سفيد مي‌‌گذرد و موضوع ارتباط ميان او و اطرافيانش با روسيه گاه و بي‌گاه با افشاي يک ماجراي جديد در صدر خبرها قرار مي‌گيرد و جدي‌تر از قبل مي‌شود، اين بار اما پاي يکي از اعضاي خانواده او در ميان است؛ مسئله‌­اي كه مي‌­تواند به بركناري ترامپ از قدرت منجر شود. در شرايطي كه ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه در ديدار با دونالد ترامپ، همتاي امريكايي‌اش در حاشيه اجلاس گروه 20 هرگونه دخالت مسكو در انتخابات امريكا را رد كرد، اما اين مسئله همچنان به چالشي براي ترامپ و خانواده‌­اش تبديل شده است و روز به روز ابعاد جديدي از پشت پرده آن افشا مي­‌شود. ال گرين و برد شرمن از نمايندگان دموكرات كنگره براساس احتمال دست داشتن روسيه در انتخابات اخير رياست جمهوري امريکا طرح استيضاح ترامپ را ارائه کرده‌­اند.
 
به گزارش اسپوتنيک، در اين طرح ترامپ به مانع‌تراشي در مسير تحقيقات درباره مداخله روسيه در انتخابات رياست‌جمهوري اخير امريكا متهم شده است. اين طرح با عنوان
«H. RES. 438» شناخته شده و استيضاح ترامپ در اين طرح گنجانده شده است. اين نخستين بار است که يک قانونگذار امريکايي به طور رسمي طرحي را براي استيضاح ترامپ مطرح مي‌کند. در بيانيه شرمن آمده است: «من بسيار خوشحالم که ال گرين به همراه من اسناد مرتبط با طرح استيضاح ضددونالد ترامپ را تکميل کرد. ما هم‌اکنون تلاش‌هاي خود را براي فشار آوردن بر کميته قضايي مجلس نمايندگان براي انجام جلسات استماع در رابطه با سنگ‌اندازي در مسير قانون و دخالت روسيه در انتخاباتمان آغاز مي‌کنيم.» اين طرح زماني قابل اجراست که اکثريت قانونگذاران مجلس و نمايندگان موافقت خود را با آن اعلام کنند. در حال حاضر اکثريت مجلس نمايندگان در دست نمايندگان جمهوريخواه امريکاست و اين مسئله احتمال استيضاح ترامپ را كمرنگ‌تر مي‌­كند. 
 
اين دو نماينده دموکرات در ادامه بيانيه خود اخراج جيمز کومي، رئيس سابق سازمان اف‌بي‌آي، زماني که مشغول تحقيقات بر سر پرونده دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري امريکا بود را نشانه‌اي روشن در ممانعت از اجراي عدالت دانستند. پيشتر مايكل فلين، مشاور امنيت ملي كاخ سفيد به دليل ارتباط با سفير روسيه در امريكا و زير بار فشار دموكرات‌ها از سمت خود استعفا كرده بود.  مسئله استيضاح ترامپ از همان ابتدا در محافل سياسي امريكا مطرح بود، اما پس از فاش شدن ارتباط دونالد ترامپ جونيور، پسر بزرگ ترامپ با يك وكيل روسي در بحبوحه انتخابات رياست جمهوري امريكا طرح استيضاح با جديت از سوي دموكرات‌ها پيگيري شده است.
 
روزنامه نيويورك تايمز كه مخالف سرسخت سياست‌هاي ترامپ است هفته گذشته فاش کرد که پسر ترامپ به همراه جرارد کوشنر، داماد رئيس‌جمهور امريکا و پل مانافورت، مدير سابق کمپين انتخاباتي ترامپ در اين نشست شرکت کرده ­اند كه موجي از انتقادها را نسبت به رسوايي­‌هاي سياسي خانواده رئيس‌جمهور به راه انداخت. بر اين اساس، ايميل­‌هاي منتشر شده توسط پسر ترامپ نشان مي­‌دهد که او سال گذشته با ملاقات با يک وکيل زن روسي که گفته مي­‌شود با دولت مسکو در ارتباط بوده، استقبال کرده است، چراکه احتمال مي­‌داد اين وکيل روسي اطلاعات مخربي درباره هيلاري کلينتون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات رياست جمهوري داشته باشد. پسر ترامپ در مصاحبه با شبكه فاكس نيوز، تأييد کرد که با اين وکيل به نام ناتاليا وسلنيتسکايا ديدار کرده است، اما افزود که «هيچ اطلاعات ارزشمندي» درباره کلينتون رد و بدل نشده است. شبکه سي‌ان‌ان گزارش داد چارلز گراسلي، رئيس کميته قضايي سناي امريکا قرار است با ارسال نامه‌اي براي پسر بزرگ ترامپ از او بخواهد در جلسه علني اين کميته حاضر شود و شهادت بدهد. پيشتر نزديك به يك ميليون نفر از مردم امريكا در واكنش به فرمان ضدمهاجرتي ترامپ، با امضاي طوماري از كنگره خواسته بودند تا رئيس‌جمهور امريكا را استيضاح كند.
  
رسوايي مقامات كاخ سفيد
پس از افشاي ارتباط پسر ترامپ با روس‌ها، جف سشنز وزير دادگستري امريکا هم به ديدار با مقامات دولت روسيه اذعان کرد. به گزارش خبرگزاري فرانسه، جف سشنز که از حلقه نزديکان ترامپ است پنج‌شنبه شب اذعان کرد در جريان رقابت‌هاي انتخاباتي سال گذشته امريکا چند بار با مقامات روسي از جمله سفير روسيه در امريکا ديدار کرده است. سشنز که حامي سرسخت ايده‌هاي ترامپ براي سرکوب مهاجران و داراي ديدگاه تند نژادپرستانه است، پيش از اين هرگونه ديدار با مقامات روس را رد کرده بود. يکي از مشاوران ترامپ در گفت‌وگو با شبکه «سي‌بي‌اس» امريکا اين افشاگري‌ها را گردبادي با بالاترين قدرت ويرانگري توصيف کرد. همزمان با طرح استيضاح ترامپ در ارتباط با روس‌ها، نمايندگان كنگره نيز درصدد هستند تا تحريم‌هاي جديدي را عليه روسيه اعمال كنند.
 
سناتور باب کورکر، رئيس‌جمهوريخواهان در کميته روابط خارجي سنا و يکي از طراحان طرح تحريم روسيه اعلام کرد: «نمايندگان كنگره در روند حل اختلافات درباره طرح متوقف شده در مورد تحريم روسيه پيشرفت داشته‌اند و ممکن است اين طرح به زودي تصويب شود.» وي ادامه داد: «انتظار مي‌رود مجلس نمايندگان تغييراتي را در طرح اعمال کند، اما اين تغييرات به گونه‌اي نباشد که تصوير کلي طرح را تغيير و شرکت‌هاي انرژي را مورد هدف قرار دهد.» هفته گذشته نيز برخي رسانه‌ها اعلام كردند دولت ترامپ نيز با طرح تحريم‌هاي ضدروسي موافقت كرده است. روسيه هشدار داده تصويب تحريم‌هاي جديد به روابط دو كشور خدشه وارد مي­‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار