کد خبر: 861992
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
يكي از شگردهاي دولتي‌ها براي هجو يا انزواي اجتماعي منتقدان، ارائه تصويري منحرف از مطالبات آنان است و در اين كار تا حدود زيادي موفق بوده‌اند.
يكي از شگردهاي دولتي‌ها براي هجو يا انزواي اجتماعي منتقدان، ارائه تصويري منحرف از مطالبات آنان است و در اين كار تا حدود زيادي موفق بوده‌اند. در ماجراي برجام، منتقدين محتوايي آن را مخالفان برجام و اصل مذاكره معرفي كردند و كاسبان تحريم را براي معنادهي به علت اعتراض آنان به‌كار بردند اما هيچ موقع نگفتند برجسته‌ترين منتقدين همچون زاكاني و زارعي چه كاسبي‌اي كرده‌اند!
 
در ماجراي قرارداد توتال منتقدين مي‌گويند: شما كه از شفافيت اطلاعات رونمايي مي‌نماييد، چرا محتواي قرارداد را در اختيار رسانه‌ها و نخبگان قرار نمي‌دهيد؟وزير نفت در مجلس مي‌گويد عده‌اي كلاً با قرارداد خارجي مخالفند. در اينجا هم دولت با انحراف افكار عمومي از محتوا، منتقدين را مخالف قرارداد خارجي معرفي كرد. انصافاً دولت ما هنرمند است نه تنها عوام كه مي‌تواند نخبگان و طبقه متوسط همسو را هم دنبال نخود سياه بفرستد.
 
***
يارگيري ناموفق اصلاح‌طلبان از اصولگرايان
رسانه‌هاي اصلاح‌طلب در هفته گذشته كوشيدند محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري را به اردوگاه خود جذب كنند، اما در نهايت باهنر آب پاكي را روي دست آنها ريخت و درخصوص اخباري مبني ‌بر حضورش در كابينه دوازدهم گفت: «اگر من جاي روحاني بودم حتماً باهنر را به عنوان معاون اول انتخاب نمي‌كردم. طبيعي است كه اختلاف نظرهاي جدي در مسائل سياسي و فرهنگي با روحاني دارم.»
 
روزنامه آفتاب يزد اول هفته گذشته از «صيد طلايي روحاني» نوشت با فونتي درشت و احتمال حضور باهنر در كابينه را مطرح كرد: «با يك نگاه فوتبالي، با توجه به حاشيه‌ها و فرضيه‌هايي كه درخصوص باهنرِ پس از پايان مجلس نهم و عدم ثبت نامش براي دوره بعد پيش آمد، شايد بايد او را صيد طلايي روحاني از بازار نقل و انتقالات سياسي دانست. باهنر شايد آشكارا به باشگاه قبلي خود پشت نكند، اما بدون شك دور از ذهن نيست كه او از فعاليت باشگاهي و حزبي‌اش به تيم ملي برسد. عده‌اي هميشه معتقد بودند و اين روزها معتقدترند كه مرد با نفوذ لابي‌هاي پشت پرده، ممكن است نقشي پررنگ در كنار حسن روحاني و دولت دوازدهم ايفا كند. به تيم ملي بپيوندد و در كادر فني فعاليت داشته باشد.»
بعد از آن خبرآنلاين هم به اين موضوع پرداخت: «احتمال حضور باهنر در دولت وقتي با مواضع او در ايام انتخابات كنار هم گذاشته مي‌شود شايد كمي دور از ذهن به نظر نرسد، او در همان ايام تبليغات انتخاباتي كه اكثريت اصولگرايان جبهه مقابل روحاني ايستاده بودند و او و دستاوردهاي دولتش را تخريب مي‌كردند پاس گل جانانه‌اي را به شيخ داد و از عملكرد دولت دفاع كرد. خاصه آنجا كه گفت: دولت روحاني در بخش اقتصاد وعده داد تورم را كاهش مي‌دهد و اشتغال و چرخ اقتصادي را راه مي‌اندازد، تورم ۴۴ درصد بود و واقعيت اين است كه ۳۰ درصد كاهش پيدا كرده است.»
 
اصلاح طلبان شديداً نسبت به حضور كساني حتي با كمرنگ‌ترين رگه‌هاي غيراصلاح‌طلبانه در دولت مخالف هستند و حالا عجيب نيست كه به استقبال چنين انتصاباتي بروند؟! يقيناً آنها موافق حضور باهنر در كابينه روحاني نيستند، اما يارگيري از اصولگرايان و اختلاف افكني ميان آنها باعث شد چنين شانتاژهاي خبري‌اي انجام دهند.
 
  ***
انتقاد كرباسچي از تماميت‌خواهي شوراي شهر  
كارگزاراني‌ها علاقه‌مند بودند محسن هاشمي را از شوراي شهر به شهرداري پايتخت ببرند؛ اما ناگاه با يك مانع بزرگ روبه‌رو شدند و آن هم مصوبه اعضاي شوراي جديد بود كه به اين اعضا اجازه انصراف از عضويت در شورا و كانديداتوري براي شهرداري را نمي‌داد. دليل چنين مصوبه‌اي هم آن بود كه با خروج يك عضو شورا، نفر اول از بين انتخاب نشده‌ها وارد شورا مي‌شود كه آن فرد حتماً اصولگراست. اصلاح طلبان تحت هيچ شرايطي علاقه ندارند حتي يك نفر غيراصلاح طلب در شورا باشد. اين رويكرد شوراي شهري‌هاي جديد، مورد انتقاد غلامحسين كرباسچي دبيركل حزب كارگزاران قرار گرفته است.
 
او در مصاحبه‌اي مي‌گويد: «من آقاي محسن هاشمي را از همه گزينه‌هايي كه صحبت مي‌شود به لحاظ دانش كاري و داشتن تيم حرفه‌اي در اولويت مي‌دانم. البته من از وقتي اين را گفتم، دوستان شورا و بيرون شورا حساسيت به خرج دادند كه مردم رأي داده‌اند تا گروه قبلي از شورا بيرون بروند. برخي مي‌گويند كه انتخاب محسن هاشمي به عنوان شهردار، يكي از آنها را دوباره به شورا بازمي‌گرداند اما مسئله اين است كه من اهميت داشتن چنين مديري كه هم انگيزه دارد و به زور او را براي كار راضي نكرده‌اند و هم تخصص و توانايي دارد خيلي بيشتر از اين مي‌دانم كه حالا دو نفر از ليست رقيب هم وارد شوراي شهر شوند. مگر قرار است چه اتفاقي بيفتد؟ به هر حال ۲۰ درصد به شما رأي نداده‌اند و در اين شهر زندگي مي‌كنند و اقليت هم بايد نماينده‌اي در جمعي كه قرار است شهر را مديريت كند، داشته باشد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
همچنان که در عرصه جنگ نرم در دنیا مرسوم است، تاکتیکها و تکنیکهای جنگ روانی علیه دشمن یک نظام بکار گرفته می شود اما متاسفانه در کشور ما ... .
این حرف، حاصل بررسی و باور بنده است که ماحاصل مطالعات مستمر رفتار شناسی سیاسی است.
قبلاً در مقاله های مرتبط سایت شما هم درج شد اما انتشار نیافت!
برای جلوگیری از تداوم سوءاستفاده های تبلیغاتی، باید مردم آگاه شوند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار