کد خبر: 861990
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
صاحبنظران در دو سالگي برجام:
عضو كميسيون امنيت ملي گفت: همچنان مشكلات ما در روابط اقتصادي و بانكي پابرجاست اگرچه سطح اين چالش كاهش يافته اما به طور كامل برطرف نشده است.
محمد ابراهيم رضايي، عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره دستاورد برجام براي كشورمان اظهار داشت: مشكلات كشور با وجود برجام رفع نمي‌شود. وي افزود: برجام مانند زمينه‌اي است كه بخشي از شرايط دشوار را بهبود بخشيده و برخي مشكلات در حوزه كشتيراني را برطرف كرده، به طوري كه بيمه‌ كشتي‌ها و محموله‌ها در خارج از كشور با مشكل مواجه نيستند. رضايي با اشاره به تأثير برجام در حوزه اقتصادي ادامه داد: متأسفانه همچنان مشكلات ما در روابط اقتصادي و بانكي پابرجاست اگرچه سطح اين چالش كاهش يافته اما به طور كامل برطرف نشده است. عضو كميسيون امنيت ملي گفت: در حال حاضر در نقل و انتقالات پولي دچار مشكل هستيم و اگر سرمايه‌گذار يا تاجري قصد فروش كالايي را داشته باشد نمي‌تواند در سيستم بانكي نقل و انتقالات پولي انجام دهد. وي خاطرنشان كرد: امور اقتصادي و تجاري ما در سيستم‌هاي بانكي معتبر كشورهاي خارجي دچار بحران است.
 
حميدرضا ترقي، عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه هم درباره تأثير برجام در اقتصاد كشور، اظهار داشت: بعد از برجام قرارداد اقتصادي بسياري توسط كشورهايي كه در اين توافقنامه حضور داشتند، بسته شد اما تاكنون نتيجه مناسبي از آنها به دست نيامده است. وي افزود: در بخش اقتصادي نه تنها تحريم‌ها كاهش نيافته بلكه به ميزان قابل ملاحظه‌اي افزايش داشته، به عنوان مثال تحريم‌هاي بانكي همچنان باقي است بنابراين تنها فايده برجام در بخش اقتصادي افزايش توليد و فروش نفت بود. ترقي با اشاره به بدعهدي‌هاي امريكا پس از اجرايي شدن برجام، تصريح كرد: بد عهدي‌هاي امريكا از همان ابتداي شروع مذاكرات و تصويب برجام، قابل پيش‌بيني بود. عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه اسلامي خاطر نشان كرد: روح و جسم برجام به صورت مكرر از سوي امريكا نقض شده است و اين مسئله اقدام متقابلي را از سوي مسئولان مربوط مي‌طلبد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار