کد خبر: 861986
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
رئيس مجلس با اشاره به اينكه معمولاً در بخش‌هاي آماري كشور مشكلاتي وجود دارد، گفت: وضعيت در بخش تركيب نيروي انساني مهندس و تكنسين نامتعادل است...
رئيس مجلس با اشاره به اينكه معمولاً در بخش‌هاي آماري كشور مشكلاتي وجود دارد، گفت: وضعيت در بخش تركيب نيروي انساني مهندس و تكنسين نامتعادل است، به جاي اينكه آموزش فني و حرفه‌اي براي بازار كار انجام شود، بيشتر آموزش كلاسيك، مدنظر قرار داده می‌شود كه در خيلي از قسمت‌ها كيفيت ندارد.

به گزارش «جوان»، دكتر علي لاريجاني پنج‌شنبه در همايش مديران ستادي و استاني سازمان‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي قم گفت: از رئيس‌جمهور و مسئولان درخواست مي‌كنم درخصوص منابع مالي كشور با مردم صريح صحبت كنند تا با كمك مردم بتوان مشكلات را حل كرد.
 
رئيس نهاد قانونگذاري با تأكيد بر اينكه بايد به كارآفريني در كشور توجه شود، ادامه داد: يكي از مشكلات كشور عدم‌تعادل در بودجه است، اينكه كسي بگويد براي تقويت سازمان فني و حرفه‌اي بايد بودجه اين سازمان را افزايش داد، بايد در پاسخ گفت با كدام بودجه؟ به دليل اينكه از كل بودجه كشور 90 درصد صرف هزينه‌هاي جاري و تنها 10 درصد صرف بودجه‌هاي عمراني مي‌شود و نتيجه اينكه حركت جهنده‌اي در كشور صورت نگرفته است، چراكه تزريق منابع عمراني كم است. حتي منابع 10 درصد از بودجه عمراني نيز با تبصره فراهم مي‌شود، به دليل اينكه بخشي از منابع از طريق فروش اوراق مشاركت تأمين مي‌شود، بنابر اين مشخص مي‌شود منابع مالي ناشي از فروش نفت و گاز و اخذ ماليات كفاف بودجه جاري كشور را نمي‌كند.
   
به سمت خدمات‌دهي باكيفيت و درآمدزايي حركت كنيم
رئيس قوه مقننه كشورمان تصريح كرد: مجلس و دولت قصد كمك كردن دارند اما درحال حاضر منابع محدود است. اين نكته درخصوص سازمان‌هاي فني و حرفه‌اي و آموزشگاه‌هاي آزاد قابل قبول است كه مقداري تحت شعار آموزش‌هاي دانشگاهي قرار گرفته‌اند، بنابراين بايد با حمايت مسئله را حل كرد.
لاريجاني گفت: وضعيت كشور از يك جهت مقداري از لحاظ آموزش‌ها نامتعادل است، به طور طبيعي در قبال يك مهندس بايد حدود 50 نفر تكنسين باشد، اما اين تركيب نيروي انساني متوازن نيست و تقريباً براساس صحبت‌هايي كه نظام مهندسي شد، در قبال 30 الي 40 مهندس يك تكنسين وجود دارد كه بيانگر اشكال در كار است.
رئيس قوه مقننه كشورمان تصريح كرد: در برخي از آموزش‌ها به تكنولوژي‌هاي جديد نياز است و امكان دارد كارگاه‌ها و آزمايشگاه‌هاي سازمان فني و حرفه‌اي آمادگي لازم را در اين راستا نداشته باشند.
 
وي ادامه داد: در بازديدي كه از يكي از مراكز آموزش فني و حرفه‌اي چندي پيش در قم داشتم، آموزش‌ها روي موتور اتومبيل قديمي روسي ارائه مي‌شد، خب اين چه خاصيتي دارد؟ بنابراين بايد در تكنولوژي‌هاي روز و جديد سرمايه‌گذاري بهينه شود.
رئيس قوه مقننه كشورمان تصريح كرد: اينكه سازمان فني و حرفه‌اي مسئول و سياستگذار اصلي باشد، قابل قبول است اما بايد شرايط كشور از لحاظ مهارتي با يك تغيير اصولي روبه‌رو شود و كارها عملياتي و داراي نتيجه باشد.
  
سازمان فني و حرفه‌اي اساسنامه هم ندارد
لاريجاني ادامه داد: اينكه آقاي سازگارنژاد رئيس سازمان فني و حرفه‌اي اظهار مي‌كنند اين سازمان اساسنامه ندارد، عجيب و غريب است. سؤال اين است كه پس چگونه كار مي‌كنيد؟ در هر صورت بايد اساسنامه‌اي در قالب چارچوب و اصول مذكور تدوين و تصويب شود.
 
وي با تأكيد بر لزوم حمايت از آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي گفت: مجلس حمايت‌هاي خود را از گسترش آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي انجام خواهد داد و اين موضوع را در اصلاح قانون مالياتي لحاظ خواهد كرد، اما بايد حمايت‌ها به نحوي باشد كه بار مالي دولت زياد نشود، به دليل اينكه منابع براي انجام اين كار وجود ندارد، بنابراين بايد بخش خصوصي را دراين راستا حمايت كرد.
 
دكتر لاريجاني تأكيد كرد: سازمان فني و حرفه‌اي بايد سياستگذار، هدايتگر و نظارت‌كننده باشد و در جاهايي كه بخش خصوصي به دليل بالا بودن قيمت برخي تجهيزات سنگين قادر به سرمايه‌گذاري نيست، سازمان فني و حرفه‌اي ورود كند.
 گفتني است كه به ادعاي وزارت اقتصاد دولت حدود 700هزار ميليارد تومان بدهي دارد و اين حجم از بدهي با بودجه دو سال عمومي كشور برابري مي‌كند. با توجه به هزينه‌هاي جاري و متعهدات سالانه دولت، پرداخت اين حجم از بدهي براي دولت ميسر نيست و كاهش درآمدهاي نفتي و ضعف در ماليات‌ستاني از اشخاص حقيقي و حقوقي ثروتمند نيز مزيد بر علت شده است تا دولت نتواند به‌خوبي در اقتصاد ايران نقش‌آفريني كند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۷
0
0
آقای لاریجانی به نظر بنده مقصر اصلی در رابطه با بدبختی دولت که دودش به چشم مردم رفته است خود مجلس میباشد به دلیل اینکه نمایندگان رای به افرادی به عنوان وزیر میدهند که هیچ شناختی از مذیریت و یا حتی مسول یک قسمت کوچک از کار ها نیستند آنوقت به وزیری منصوب میشوند.
به خدا ظلم شدیدی دارید به مردم میکنید بگیرید ورود افراد بی لیاقت را در دستگاه دولت به عنوان وزیر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار