کد خبر: 861980
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
تقدير از 4 دهه فعاليت‌ مستمر حجت‌الاسلام قرائتي در رسانه ملي
به پاس نزديك به 40سال فعاليت و حضور مستمر حجت‌الاسلام قرائتي در رسانه ملي، از اين معلم قرآن تجليل به آمد.
محمدصادق عابديني
 
برنامه «درس‌هايي از قرآن» با اجراي حجت‌الاسلام محسن قرائتي از جمله قديمي‌ترين برنامه‌هاي معارفي سيما است كه پخش آن از اوايل پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده است. حجت‌الاسلام قرائتي در طول سال‌هاي متمادي فعاليت در سيما نقش قابل ملاحظه‌اي در ترويج فرهنگ و معارفي قرآني داشته است. به پاس چنين فعاليتي و در نشست توسعه و تحول مديران كل مراكز استان‌هاي صدا و سيما از فعاليت مستمر رسانه‌اي حجت‌الاسلام قرائتي تقدير شد. حجت‌الاسلام قرائتي كه ميهمان اين نشست بود طي سخناني فعاليت شبكه‌هاي استاني را در سراسر كشور بسيار مهم و باارزش خواند و گفت: با توليدات جذاب و كوتاه بايد معارف اسلامي و به خصوص قرآن را به خوبي به نوجوانان و جوانان معرفي كرد. مجري برنامه درس‌هايي از قرآن با اشاره به لزوم راه‌اندازي نهضت مهارت و كار در كشور از مديران رسانه ملي خواست: فرهنگ كار را در فيلم‌ها و سريال‌ها نشان دهيد. نياز‌هاي مردم را شناسايي و تلاش كنيد با فيلم‌هايي كه مي‌سازيد راه‌حلي براي مشكلات مردم نشان دهيد.
 
وي همچين از صداوسيما خواست در برنامه‌هايش فرهنگ مطالعه و ترويج علم را مد نظر قرار دهد. قرائتي با تفسير بخش‌هاي مختلفي از قرآن كريم از مديران كل صدا و سيما خواست با استفاده از ساختارهاي مختلف به خصوص نمايشي به زبان محلي آثار جذاب قرآني توليد نمايند. وي همچنين خواستار توليدات بومي و محلي با موضوع قرآن در شبكه‌هاي استاني سيما شد و تأكيد كرد: با استفاده از آثار نمايشي از جمله انيميشن‌هاي كوتاه و جذاب مي‌توان معاني و تفاسير قرآن را براي كودكان و نوجوانان تبيين كرد.
 
در اين مراسم علي دارابي، معاون امور شهرستان‌هاي سازمان صداوسيما بعد از اهداي لوح تقدير به حجت‌الاسلام قرائتي، در سخناني با اشاره به تداوم چندين دهه برنامه درس‌هايي از قرآن با حضور اين استاد برجسته كلام وحي در تلويزيون، وي را الگويي براي روحانيون جوان در توجه به معارف بلند قرآن كريم دانست. در اين نشست همچنين آيت‌الله علم الهدي، نماينده ولي فقيه و توليت آستان قدس رضوي در سخناني، اظهار داشت: دشمنان با برخورداري از امپراتوري رسانه‌اي و با استفاده از تكنيك‌هاي عمليات رواني درصدد ضربه زدن به مباني اسلام و ارزش‌هاي ديني هستند و رسانه‌هاي داخلي بايد بدون ترس در مقابل اين امپراتوري رسانه‌اي دشمن بايستند. نشست توسعه و تحول مديران مراكز استاني صدا و سيما با عنوان «مديريت كارآمد، رسانه روزآمد» به ميزباني مشهد مقدس در حال برگزاري است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار