کد خبر: 861979
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
«آخرين فرستاده»، محروم از آنتن تلويزيون
انيميشن «آخرين فرستاده» به عنوان اثري كه داستاني تاريخي درباره زندگاني پيامبر اسلام (ص) را روايت مي‌كند، در قالب اثري ديني تا به حال جايي ميان برنامه‌هاي پخش شده تلويزيوين نيافته است.
فرزين ماندگار
 
«آخرين فرستاده» را كيانوش دالوند كارگرداني كرده است كه موفقيت‌هايي را در چند جشنواره داشته ولي پس از چند سال هنوز از آنتن رسانه ملي پخش نشده است. البته روايت، تصويرگري و ديالوگ‌نويسي برخي از انيميشن‌هايي كه طي سال‌هاي اخير با موضوعات تاريخ اديان توليد شده است، بيش از اينكه مناسب سنين كودك و نوجوان باشد، مناسب سنين بزرگسال است. گويي سازندگان برخي آثار انيميشن انگاشته‌اند كه صرفاً انيميشن بودن اثر باعث ارتباط برقرار كردن سنين كودك و نوجوان مي‌شود، در صورتي كه اگر قواعد لازم براي رده سني كودك و نوجوان در ساخت انيميشن‌ها رعايت نشود، محصول كار صرفاً براي بزرگسالان مناسب خواهد بود. شاهزاده روم جزو معدود انيميشن‌هايي محسوب مي‌شود كه قواعد لازم براي ارتباط‌گيري با سنين پايين را رعايت كرده بود و همين مسئله باعث شد در اكران با استقبال خوب خانواده‌ها و توفيق در گيشه مواجه شود.
 
اينكه انيميشن مذكور دقيقاً مناسب چه رده سني است، موضوعي است كه بايد مورد بررسي قرار گيرد.
 
«آخرين فرستاده» به كارگرداني كيانوش دالوند زندگاني پيامبر اكرم (ص) را به تصوير كشيده است. براي ساخت اين انيميشن حدود پنج سال زمان صرف شده است و توليد آن در سال ۸۷ آغاز و در سال ۹۳ به پايان رسيد. سريال بلند ۲۸ قسمتي «آخرين فرستاده» با مدت زمان ۶۱۶ دقيقه از عام‌الفيل آغاز و با فتح مكه خاتمه مي‌يابد و تهيه كنندگي و سرمايه‌گذاري آن را مؤسسه آريا صنعت تخيل و شبكه جهاني سحر بر عهده داشته‌اند.
كارگردان اين اثر، سابقه كارگرداني بيش از ۱۰ هزار دقيقه انيميشن، فيلم و اثر تركيبي را دارد و از ديگر آثار وي مي‌توان به انيميشن سينمايي «رستم و سهراب» و «ناسور» اشاره كرد.
 
در اين سريال، مبعث حضرت رسول (ص)، هجرت و جنگ‌هاي مهم دوران پيامبر چون جنگ خندق مورد بررسي قرار مي‌گيرد. در واقع اين انيميشن روايت متفاوتي از داستان زندگاني پيامبر اسلام است. مهم‌ترين جنبه‌هاي اين سريال استفاده از تكنيك سه‌بعدي و منحصر به فرد است. تكنيك سه بعدي و جلوه‌هاي ويژه استفاده شده در اين انيميشن با در نظر گرفتن ويژگي‌هاي متمايز مورد نياز براي اين مجموعه سينمايي - تلويزيوني طراحي شده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار